مرکز مترو: رِباز حسن باید هرچه سریعتر آزاد شود

دیار محمد رئیس مرکز مدافع حقوق روزنامه‌نگاران در جنوب کوردستان (مترو) در رابطه با دستگیری روزنامه‌نگار رِباز حسن گزارشگر خبرگزاری ما اعلام کرد؛"باید نیروهای امنیتی به روزنامه‌نگاران احترام بگذارند و هر چه سریعتر رباز حسن را آزاد نمایند".

دیار محمد رئیس مرکز مدافع حقوق روزنامه‌نگاران (مترو) در مورد دستگیر کردن روزنامه‌نگار رباز حسن گزارشگر خبرگزاری فرات در زمان گزارش راهپیمایی برای محکوم نمودن حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به مناطق حفاظت شده‌ی میدیا با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد.

دیار محمد گفت؛"زمانی که روزنامه‌نگاران به گزارش رخدادها می‌پردازند، باید به حقوق آنها احترام گذاشته شود". وی همچنین گفت؛"باید روزنامه‌نگاران به عنوان فعالین اعتراضات دیده نشوند و برای آنها مانع تراشی نکنند. بر اساس قوانین باید در زمان تجمعات و اعتراضات به روزنامه‌نگاران احترام گذاشته شود. تجمعات چه قانونی باشند و چه غیر قانونی، تفاوتی ندارد. این حق روزنامه‌نگار است که به رصد و گزارش آن بپردازد و دستگیر نشود. به همین دلیل باید نیروهای امنیتی هر چه سریعتر رباز حسن را آزاد کنند."

دیار محمد در مورد آزاد نمودن رباز حسن گزارشگر خبرگزاری ما اعلام کرد، از صبح در تلاش هستند. او گفت، برای حل این موضوع با نیروهای آسایش تماس گرفته‌اند.