پروین بولدان: مطالبات زندانیان شفاف هستند

پروین بولدان و مدحت سنجار با یادآوری تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به تحمیل و تشدید انزوا علیه امرالی اظهار داشتند: درخواست‌ها و مطالبات زندانیان شفاف هستند، اگر مطابق حقوق و قوانین رفتار شود، باید از درخواست‌های زندانیان استقبال شود.

پروین بولدان و مدپروین بولدان و مدحت سنجار اعلام نمودند که اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به تحمیل و تشدید انزوا علیه امرالی همچنان ادامه داشته و در این باره اظهار داشتند: درخواست‌ها و مطالبات زندانیان شفاف هستند، اگر مطابق حقوق و قوانین رفتار شود، باید از درخواست‌های زندانیان استقبال شود.حت سنجار روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها با شهرداران حزب خود کنفرانسی آنلاین را برگزار کردند. پروین بولدان ریاست مشترک در این نشست ضمن اشاره به حملات مستمر علیه حزب خود سخنرانی کرده و اظهار داشت که: آک.پ نمی‌تواند حتی با بیماری کوید ۱۹ مقابله کند، ناکارامدی این حزب کاملا عیان شده است. خصوصا در استانبول، در تمامی مناطق دیگر این ناکارآمدی کاملا آشکار شده است. از همان ابتدا ما می‌گویییم که آ.ک.پ قادر به مهار و کنترل امواج این بیماری نیست. بولدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم‌های ۸ مارس و نوروز اظهار داشت: در جریان این مراسم‌ها پیام مهمی به حکومت ارسال شد.

بولدان: طرح‌های بدیل را آماده کردیم

بولدان با اشاره به وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی اظهار داشت: مطالبات و درخواست‌های رفقای ما که دست به اعتصاب غذا زده‌اند کاملا شفاف هستند. مطالباتی نیستند که پاسخ دادن به آن‌ها غیر ممکن باشد. اگر بر اساس قانون و حقوق به این درخواست‌ها پاسخ داده شود، باید به این مطالبات پاسخ داده شوند. مسئله این است که ترکیه بر اساس قوانین خود نیز عمل نمی‌کند. تحمیل انزوا بر امرالی، بیعدالتی‌های صورت گرفته علیه کورد، نقض حقوق و قوانین بشر از جمله مسائلی هستند که زندانیان در اعتراض به آن دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که به منظور تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها پرونده‌ای را گشوده‌اند و در این باره خاطرنشان ساخت که باید ادعانامه‌ای به این شیوه هیچگاه بار دیگر در ترکیه مطرح نشود.

بولدان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها هیچیک از اقداماتمان را بر اساس تعطیلی این حزب به پیش نمی‌بریم. بلکه در این باره طرح‌های A-B-C را مورد بررسی قرار داده و آنها را تنظیم و آماده کرده‌ایم. می‌خواهم این مسئله را با شما در میان بگذارم، ما کمیسیون حقوقی بسیار قدرتمندی را تاسیس می‌کنیم. این کمیسیون حقوقی تنها به مسئله تعطیلی این حزب نمی‌پردازد.

پروین بولدان مسئله قیمها و گماشتگان را نیز مورد ارزیابی قرار داده و در این باره اظهار داشت: شما هم شهرداران خلقمان هستید و هم شهرداران حزبمان؛ بسیار مهم است که تا زمان انتخابات بعدی شما به عنوان شهردار حضور داشته و این سمت را حفظ و در خدمت خلق باشید. بدون گمان برای اعتراض به اقدامات گماشتگان نیز مسئولیت بزرگی بر دوش شما شهرداران است.

مدحت سنجار: فرایند از میان برداشتن وارد مرحله جدیدی شده است

مدحت سنجار در سخنرانی آنلاین خود اظهار داشت: مرحله کنونی به پیش بردن طرح پیشین با گام‌های جدید بوده و در این باره اظهار داشت که فرایند نابودی و از میان برداشتن وارد مرحله جدیدی شده است.

سنجار در این باره اعلام کرد که رژیم حاکمیت از گماشتگان به عنوان ابزاری برای به تسلیم واداشتن خلق کورد استفاده کرده و در این باره اظهار داشت: خلق کورد خصوصا خاورمیانه و سوریه و در بخش‌های دیگر کوردستان به عنوان مهم‌ترین و فعالترین بازیگر سیاسی وارد عرصه سیاست شده‌اند. همین مسئله رژیم و بسیاری از نیروها را به ترس وامی‌دارد. به طور خلاصه، سیاستهایی که در ترکیه به پیش برده می‌شوند، متمایز از سیاستهای کلی علیه کورد چیزی نیستند. سنجار در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود که مسئله تلاش برای تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها را نیز باید در این چارچوب ارزیابی کرد. زیرا طرح بسیاری گسترده‌ای برای نابودی در میان است. هدف از این طرح نابودی خلق کورد و نمایندگان سیاسی خلق کورد است.

تنها راه مبارزه قدرتمند است

سنجار در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه تاثیرگذار علیه  گشودن پرونده تعطیلی این حزب افزود: حزب دمکراتیک خلق‌ها حزبی نیست که به آسانی تاسیس شده باشد؛ اما حاکمیت برای تعطیلی این حزب راه‌های بسیاری را در پیش گرفته است. تنها یک راه برای ممانعت از طرح نابودی حاکمیت وجود دارد که آنهم مبارزه قدرتمندانه و بی‌امان سیاسی و اراده سیاسی قدرتمند و نستوه است. اگر در این باره براین اساس حرکت کنیم، می‌توانیم طرح را خنثی کنیم.