پروین بولدان: برای مقابله با فاشیسم به اتحاد نیاز داریم

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها طی دیداری از سازمان‌های علویان اظهار داشت: لازم است که در مقابله با فاشیسم اقدامی صورت بگیرد. لازم است که همه متحد شوند، مبارزه‌ای مشترک را شکل داده و عدالت را تحقق بخشند.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و هیات همراه وی در چارچوب کارزار "ابتدا عدالت" در استانبول از فدارسیون انجمن‌های علویان دیدار کرد. این هیات از سوی پیر جلال فرات ریاست فدراسیون انجمنهای علویان مورد استقبال قرار گرفت.

پیرجلال فرات مراتب خوشحالی خود را از این دیدار اعلام کرده و اظهار داشت که اقدامات دولت مبنی بر گماشتن قیمها بر شهرداری‌ها، اقدامات دولت ضد حزب دمکراتیک خلق‌ها، مایه ناراحتی و نگرانی فراوان علویان شده است.

پروین بولدان نیز در این رابطه اظهار داشت که باید در مقابل، چنان اتمسفری ایجاد شود که تمامی اعتقادات و باورها به آزادی بتوانند همزیستی داشته باشند. پروین بولدان در این باره اظهار داشت که تعیین کردن به رسمیت نشناختن جم‌خانه‌ها و عدم پذیرش آنان به عنوان مکانی برای عبادت، بیعدالتی بزرگی است که علیه علویان در جریان است.

در مقابله با فاشیسم نیازمند همکاری هستیم

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که برای آشکار شدن ابعاد مختلف قتل‌عام درسیم، چوروم و سیواس باید کمیسیونی حقیقت‌یاب ایجاد شود. ما مخالف هرگونه ظلم، مردسالاری، خشونت و فاشیسم هستیم. ما خواهان عدالتی واقعی هستیم. در مقابله با فاشیسم باید به هر اقدامی توسل جست. باید همه، با مبارزه مشترک عدالت را تحقق بخشیند. عدالت امروز برای ۸۲ میلیون نفر امری لازم است. بدون گمان ما در کوتاهترین زمان عدالت را به این سرزمین باز می‌گردانیم. ما به همین دلیل است که دست به مبارزه زده‌ایم.