پروین بولدان و مدحت سنجار: ما مصمم و قاطع هستیم، قطعا به پیروزی می‌رسیم

"پرونده توقیف حزبمان ضربه‌ای سنگین به دمکراسی و حقوق در این کشور است. این حکومت به عنوان مدیران کودتاگر نام خود را در صفحات تاریخ ثبت کرده است."

پروین بولدان و مدحت سنجار روئسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در مورد توقیف این حزب از سوی دادستانی عالی ترک و لغو نمایندگی مجلس عمر فاروق گرگری‌اوغلو بیانیه‌ای منتشر کردند. روئسای مشترک ه.د.پ در بیانیه اعلام کردند:"ه.د.پ نه تنها یک حزب، بلکه همزمان یک اندیشه است. میلیون‌ها انسان پیرامون این اندیشه متحد شده‌اند. میلیون‌ها انسان از اراده سیاسی و آینده خود صیانت به عمل می‌آورند. از دیگر سو، حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ مشروعیت دمکراتیک خود را از دست داده است و تلاش می‌کند با توسل به زور و ابزار‌های فشار سر پا بماند."

روئسای مشترک ه.د.پ پروین بولدان و مدحت سنجار در ادامه می‌افزایند:"روزی که عمر فاروق گرگری‌اوغلو نماینده مجلس کوجالی در بازی‌های سیاسی حکومت و نقض حقوق از کار برکنار شد، رئیس دادستانی عمومی دادگاه عالی پرونده توقیف حزبمان را گشوده است.

حکومت آ.ک.پ دادگاه‌ها را به خود وابسته کرده است و از آنان همچون آلت جهت‌دهی به سیاست‌های خود بهره می‌گیرد.

پرونده توقیف حزبمان ضربه‌ای سنگین بر دمکراسی و حقوق در این كشور است. این حکومت نام خود را به عنوان مدیریتی کودتاگر در صفحات تاریخ نوشت.

آ.ک.پ با پرونده توقیف حزبمان در واقع هدیه‌ای به کنگره م.ه.پ داده است. قضات و دادستانانی که بر مبنای دستورهای سیاسی عمل می‌کنند باید نیک بدانند که با تغییر این نیرو، قطعا باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

آنچه روی داده است درماندگی عمیق ائتلاف حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ را نشان می‌دهد. همچنانکه نتوانستند از طریق صندوق‌های رأی به نتایج باب میل خود از لحاظ فکری و سیاسی دست یابند، اکنون در تلاش هستند تا از طریق قضایی ه.د.پ را از عرصه سیاست دمکراتیک جدا کنند. این هجمه از ترس عمیق آن‌ها سرچشمه می‌گیرد.

ه.د.پ نه تنها حزب، بلکه همزمان یک اندیشه است. میلیون‌ها انسان در پیرامون آن متحد شده‌اند. میلیون‌ها انسان از اراده سیاسی و آینده خود صیانت به عمل می‌آورند.

از سوی دیگر حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ مشروعیت دمکراتیک خود را از دست داده و تلاش می‌کند تا توسل به زور و ابزارهای فشار سر پا بماند. حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ باید نیک بداند که هر کاری که مى‌كند بگذار بكند؛ ما سر تسلیم خم نمی‌کنیم، زانو نمی‌زنیم و از سیاست دمکراتیک کوتاه نمی‌آییم. ما با مقاومت دمکراتیک خود مبارزه‌ای قاطع را به پیش می‌بریم.

ما از تمامی نیروهای دمکراسی، مخالفان سیاسی و اجتماعی دعوت می‌کنیم که علیه این کودتای سیاسی، تصفیه آشکار حقوق و دمکراسی مبارزه‌ی مشترک را به پیش برند.

ما شورای مرکزی حزبمان را به نشست فوق‌العاده فردا فرامی‌خوانیم. با میراث مبارزه تاریخیمان این مقطع سیاه را پشت‌سر می‌گذاریم، ما مصمم و قاطع هستیم. بدون شک قطعا به پیروزی می‌رسیم."