پیام تسلیت کمیته فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان برای درگذشت هنرمند علی زندی

پیام تسلیت کمیته فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان‌: ‌«درگذشت هنرمند نامدار کورد، علی زندی مایه تألم و تأثر خلق کورد شد. کمیته «فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان» به خلق کورد و جامعه هنرمندان تسلیت می‌گوییم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

پیام تسلیت کمیته فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان به مناسبت درگذشت هنرمند علی زندی طی یک پیام تسلیت خود را ابراز داشته و بیان نموده‌: ‌‌‌‌«امید است که جایگاه هر هنرمند آزادی‌خواه و رنج‌کشیده و جاودانگی صدای وی و ابدی‌شدن یاد و خاطره‌اش برای همیشه بر تارک جهان هنر کوردی بدرخشد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیانیه کمیته فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان به شرح زیر است‌:

«درگذشت هنرمند نامدار کورد، علی زندی مایه تألم و تأثر خلق کورد شد. کمیته «فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان» به خلق کورد و جامعه هنرمندان تسلیت می‌گوییم.

هنرمند، علی زندی اهل سنه جایگاهی والا در خلق آثار باارزش هنری داشت و فریاد و فغان ستمدیدگی خلقی بود که دهه‌هاست به موجب ظلم و ستم نظام خلق‌ستیز در رنج بسر می‌برد. علی زندی نیز یکی از هنرمندانی بود که با آوازهای اصل کوردی فرهنگ و هنر این خلق را ارتقاء بخشید. وی نیز بخاطر شرایط خفقان در روژهلات کوردستان ناچار به ترک دیار شد و در غربت بسر برد. بی‌شک تنها راه تغییر چنین وضعیتی که برای خلقمان و هنرمندانش به وجود می‌آید، مبارزه برای آزاد زیستن و شرافتمندی است. تاوقتی که خلقی چون کورد تحت ستم مضاعف باشد، آوازها و ترانه‌هایش صدای آزادی‌خواهی و حکایت رنج‌هایش خواهد بود. چنین خلقی راهی جز قراردادن هنر در خدمت مبارزات آزادی‌خواهانه و معنابخشی به آن ندارد. ارزش هنرمندان کورد نیز به تلاش‌هایشان در راستای رشد و تعالی فرهنگ و هنر هزاران‌ساله کوردی است.

کمیته فرهنگ و هنر روژهلات کوردستان، درگذشت هنرمند نامدار کورد در کشور کانادا، را مجددا به خلق‌کورد و هنرمندان راه آزادیخواهی تسلیت می‌گوید. امید است که جایگاه هر هنرمند آزادی‌خواه و رنج‌کشیده و جاودانگی صدای وی و ابدی‌شدن یاد و خاطره‌اش برای همیشه بر تارک جهان هنر کوردی بدرخشد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»