قیوم، شهرداری خلفتی را با بدهی به جای گذاشت

شهردار مشترک خلفتی سانیه بایرام گفت: «تعداد کارگران در شهرداری بسیار زیاد است و قیم ۴۰۰ میلیون لیره بدهی به جای گذاشته است.»

پس از انتخابات محلی، آرای دم پارتی در رحا افزایش یافت و این حزب ۷ شهرداری را در این منطقه کسب کرد. با اعتراض حزب عدالت و توسعه تصمیم بر آن شد که انتخابات در مناطق «جورنه‌رش» و «خلفتی» تکرار شود. این تصمیم در خلفتی لغو شد و پذیرفته شد که دم پارتی در این منطقه پیروز شده است.

پس از لغو تصمیم تجدید انتخابات، قَیِمی که سرپرستی شهرداری خلفتی به وی سپرده شده بود در نیمه‌های شب اسناد و برخی از اجناس شهرداری را به سرقت برد که فیلم آن منتشر شد. این ویدئو توسط عمر اوجالان نماینده دم پارتی منتشر شده است. در این ویدئو مشاهده می‌شود که یک کامیون مقابل درب ورودی شهرداری خلفتی قرار گرفته و اسناد زیادی روی آن بارگیری شده است. شهرداران مشترک دم پارتی پس از یک روز به شهرداری خلفتی آمدند و متوجه شدند که سیستم دوربین نیز به سرقت رفته است. 

سانیه بایرام یکی از شهرداران مشترک که حکم خود را دریافت کرده و وظایف خود را آغاز کرده است، درباره این روند با خبرگزاری فرات ‌(ANF) گفت‌و‌گو کرد. 

قیم در روز انتخابات روستاها را گشته و برگه‌های رای مهر و موم شده را توزیع کرده است

سانیه بایرام دلیل لغو تصمیم تجدید انتخابات را درصد بالای آرای آنان عنوان کرد و گفت: «قیم در روز انتخابات به روستاها رفته و اوراق رای مهر و موم شده را توزیع کرده است.» سانیه بایرام گفت: «خیلی جاها از آرا به صورت دسته‌جمعی استفاده شد. برگه‌های باقیمانده را سوزاندند و ادعا کردند که ما برگه‌ها را سوزانده‌ایم. با وجود این ما در انتخابات پیش بودیم. چون نتوانستند رای بگیرند و ما را شکست دهند شروع به انجام بازی کردند. به هیأت انتخابات حوزه مراجعه کردند. چون مدرک مشخصی وجود نداشت هیئت انتخابات حوزه اعتراض را رد کرد. این بار به هیأت انتخابات شهرستان مراجعه کردند که متاسفانه در اینجا تصمیم گرفته شد انتخابات تجدید شود. در اعتراض، ما به هیأت عالی انتخابات (ی‌س‌ک) مراجعه کردیم. ی‌س‌ک تصمیم تجدید انتخابات را لغو کرد و به ما حکم داد. در پایان این روند عدالت اجرا شد.»

سانیه بایرام با اشاره به اینکه مشارکت مردم به نفع دم پارتی و حضور آنها باعث شد تا ی‌س‌ک تصمیم تجدید انتخابات را لغو کند گفت: «خلق ما در این انتخابات به شکل بی‌سابقه‌ای مشارکت داشتند و پس از پایان رای‌گیری هم هیچکس میدان را خالی نکرد. تا آخرین لحظه به شکلی انبوه در صحنه حضور داشتند. در این مدت با خلق خود حرکت کردیم تا اینکه حکم خود را دریافت کردیم.»

شهرداری ۴۰۰ میلیون لیره بدهی دارد، سیستم دوربین نیز برده شده است

سانیه بایرام با بیان اینکه طبق تحقیقات اولیه در شهرداری خلفتی متوجه شده‌اند شهرداری ۴۰۰ میلیون لیره بدهی دارد. بعداً بررسی دقیقی انجام داده و مقدار دقیق این بدهی را به خلق اطلاع خواهند داد. سانیه بایرام گفت: «در بررسی‌های اولیه متوجه شدیم که حدود ۲۰۰ پرسنل در شهرداری وجود دارد که نسبت به حجم کار، تعداد زیادی است و بیشتر هزینه‌های ماهانه شهرداری ما هزینه‌های پرسنلی است. اقدامات لازم باید در این زمینه صورت گیرد. همچنین لحظه‌ای که ما وارد شهرداری شدیم متوجه شدیم که دوربین‌های ضبط فیلم، هم در داخل شهرداری و هم در پارکینگ برداشته و برده شده‌اند. در این مورد شکایت کرده‌ایم. این را به اطلاع خلق خود رسانده‌ایم. شرایط دقیق شهرداری را بعد از تحقیقات گسترده به اطلاع خلق خود خواهیم رساند.»

سانیه بایرام با اشاره به اینکه خدمات آنها بر اساس منافع خلق خواهد بود گفت: «بر اساس مفهوم شهرداری دموکراتیک به خلق خود خدمت خواهیم کرد.»