سه سازمان دیگر به کمپین آزادی اوجالان پیوستند

 جمعیت کورد آفریقای جنوبی، ائتلاف بین‌المللی برای حقوق و آزادی ‌و اتحاد مدافعان حقوق بشر در جهان و دمکراسی اتحادیه اروپا به کمپین آزادی اوجالان پیوستند.

جمعیت کورد آفریقای جنوبی و کنفدراسیون سندیکاهای آفریقای جنوبی در روز یازدهم ژانویه سال ۲۰۲۱ با هدف آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد کمپینی را آغاز کرده بودند.

 این کمپین روز به روز در حال گسترش است و استقبال خوبی از آن انجام گرفته است و در همین چارچوب سازمان‌های اتحادیه مدافعان حقوق بشر در جهان و اتحادیه‌ی دمکراسی در اروپا، اوج جهانی نو و ائتلاف بین‌المللی برای دفاع از حقوق و آزادی‌ها به این کمپین پیوسته‌اند.

 سازمان اتحادیه‌ی مدافع حقوق بشر در جهان و دمکراسی اتحادیه اروپا اعلام کرد که آنها از این کمپین حمایت می‌کنند و برای پیشبرد این موضوع در سازمان ملل دست به تلاش خواهند زد.

 سازمان اتحادیه‌ی مدافعان حقوق بشر در جهان و دمکراسی اتحادیه اروپا در کشورهای یونان، ترکیه، اقلیم باسک، بلژیک، بلغارستان، آلمان، بریتانیا، فرانسه ایتالیا، مسکو، روسیه، صربستان، سوئیس، اسپانیا و اکراین مراکزی دارد.

 سازمان اوج جهانی نو که دفتر آن در هلند قرار دارد و سازمانی است که کارهای سیاسی و هنری را برای پیشبرد دمکراسی و حقوق بشر با پشتیبانی از خلق‌های سرکوب شده و محرومان انجام می‌دهد، اعلام کرد به این کمپین خواهد بود.

 سازمان اوج جهانی نو برای خلق‌های بدون دولت، جوامع دارای خودمدیریتی و سازمان‌های ممنوع به شیوه سیاسی و هنری در تجمعات و گردهمایی‌های عالی، پلتفرم و سکو و جایگاه ایجاد می‌کند.

 سازمان اوج جهانی نو در سال‌های اخیر به ویژه برای روژاوا، هم در روژاوا و هم در اروپا فعالیت‌های هنری- سیاسی متفاوتی انجام داده است  و با حضور گروه‌های اجتماعی و سیاسی، تجمعات، گردهمایی‌ها، جلسات و مجالس هنری و سیاسی متفاوتی را برگزار می‌کند.

 سازمان ائتلاف بین‌المللی برای دفاع از حقوق و آزادیهها که مرکز آن در شهر پاریس پایتخت فرانسه هدایت و در ژنو و بروکسل نیز حضور دارد،  برای آزادی و حقوق بشر در شمال آفریقا و خاورمیانه کار می‌کند.

این سازمان اعلام کرد، در ژنو که سازمان‌های حقوق بشری سازمان ملل در آنجا قرار دارند، به کمپین شورای مبارزات کورد در آفریقای جنوبی و کنفدراسیون سندیکاهای آفریقای جنوبی می‌پیوندند و در سازمان ملل نیز برای پیشبرد این کمپین کار و فعالیت خواهند کرد.