سایە سنگین قیام ایران بر برجام

آمریکا می گوید فعلا نه بر احیای برجام بلکه اعتراضات در ایران تمرکز دارد

وزارت خارجه آمریکا گفته است که تمرکز دولت این کشور در حال حاضر نه بر احیای توافق برجام، بلکه چگونگی کمک به معترضان در ایران است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری دیروز در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا همچنان به تلاش برای احیای برجام علاقه‌مند است گفت: این موضوع الان در کانون توجه ما نیست. وی با بیان اینکه خواسته‌های ایران واقع بینانه نیستند و فراتر از چارچوب برجام قرار دارند افزود: کاملا روشن است و مقام‌های ایرانی هم خیلی واضح نشان داده‌اند که این توافقی نیست که آنها مایل به پذیرش آن باشند. توافق مسلما قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که دولت جو بایدن هم اکنون بر اعتراضات مردم ایران که شجاعت خود را با تظاهرات مسالمت آمیز و با استفاده از حق جهانشمول خود برای آزادی تجمع و آزادی بیان به نمایش می گذارند متمرکز است.
 آمریکا تاکنون شماری از مقام ایرانی را به‌دلیل قطع دسترسی به اینترنت و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز پس از کشته شدن ژینا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد، مورد تحریم قرار داده است. لازم به ذکر است که دولت آمریکا تاکنون بصورت عملی چه در نهادهای بین‌المللی و چه در میدان مقاومت مردم در خیابان‌های ایران حمایت چشمگیری نکرده است.