سازمان عفو بین‌الملل: نیروهای امنیتی ایران دستکم ٢٣ کودک را کشته‌اند

سازمان عفو بین‌الملل طی گزارشی اعلام نمودە است کە در جریان اعتراضات اخیر در ایران، نیروهای امنیتی دستکم ٢٣ کودک را کشته‌اند.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل اسامی سه دختر در میان کودکان  مقتول دیده می‌شود که به گفتەی عفو بین الملل به همراه یک پسر بر اثر ضرب‌ و‌ شتم شدید نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

طبق مستندات سازمان عفو بین الملل، ١٠ نفر از این کودکان بلوچ بوده‌اند که اعضای حیاتی بدن آنان با گلولەهای جنگی هدف شلیک قرار گرفته‌ است. همچنین چهار کودک از اهالی استان اورمیه و دو کودک از کرماشان و کهگیلویه و بویر احمد و یک کودک از استان البرز در این لیست دیدە میشوند.

از طرف دیگر کانون صنفی معلمان در یک بیانیه حمله مأموران امنیتی به مدارس برای دستگیری دانش‌آموزان را محکوم کرده و نسبت به دلزدگی و نفرت از تبلیغات حکومتی در مدارس هشدار داده است.

این کانون به مدیر مسئولیت پذیر یک دبیرستان هم اشاره می‌کند که حاضر نشدە است  فیلم دانش آموزان مدرسه را در اختیار مأموران امنیتی قرار دهد و در حضور دانش‌آموزان ربوده شد. همچنین گزارشهای تایید شدە از دستگیری ١٩ دختر جوان و قتل یک دختر دانش آموز از  دبیرستان شاهد اردبیل،  بعد از دستگیری در مدرسە، توسط نیروهای امنیتی در بازداشتگاە خبر میدهند.

هم اکنون جو امنیتی علاوه بر دانشگاهها به دبیرستان هم کشیده شده ولی همچنان صدای ناقوس "زن، زندگی، آزادی" در کلاس‌ها نواخته می‌شود و این صدایی گوشخراش برای حکومتی است که می‌خواست این کودکان را با "مرد، مرگ و بردگی" تربیت کند.