سنجار: بودجه برای رخ دادن جنگ داخلی آماده شده است

مدحت سنجار رئیس مشترک کل ه.د.پ اعلام کرد، حکومت بودجه‌ی سال ۲۰۲۱ را برای احتمال رخ دادن جنگ داخلی آماده کرده است.

مدحت سنجار، رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه صحبت کرد و گفت، پارلمان ترکیه در ضعیف‌ترین دوره‌ی خود قرار دارد.

سنجار گفت؛"روز به روز دمکراسی در این کشور محدودتر می‌شود و آزادی نقض می‌شود. مسائل بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند. هنوز هم زبان کوردی در پارلمان ترکیه به عنوان زبانی ناشناخته است. اگر کسی عربی صحبت کند، زبان آنرا عربی می‌دانند، اگر کسی انگلیسی صحبت کند سخنانش با زبان انگلیسی ثبت می‌شوند اما اگر کوردی صحبت کنم سخنان من ضبط نمی‌شوند، این امر نشان می‌دهد که حکومت در مسئله‌ی کورد در هیچ سطحی قرار ندارد. آیا این انکار نیست؟ نمونه‌های بسیار دیگری وجود دارد از تئاتر کوردی گرفته تا ممنوعیت تکلم به زبان کوردی. از تئاتر کوردی گرفته تا کسانی که به زبان کوردی صحبت می‌کنند، همه با فشار و حمله روبرو می‌شوند. "

سنجار همچنین گفت،"در ترکیه روز به روز مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی افزایش می‌یابد و گفت، "سیستم حکومتی ریاست جمهوری به معنی دائمی کردن وضعیت اضطراری است. این به معنی تصفیه‌ی دمکراسی است."

سنجار همچنین می‌گوید، در بودجه‌ی ترکیه ۱۷ درصد به بخش امنیتی اختصاص یافته است و گفت، "این امر ربطی به امنیت ندارد. هدف حکومت این است که در صورت رخ دادن جنگ داخلی، نیروی مسلح تشکیل دهد. سیاست این حکومت برای افزایش جنگ داخلی و خارجی است. این بودجه، بودجه‌ی جنگ، طرفداران و کاخ است، بودجه‌ی مردم نیست."