وکلا و خانواده‌ها برای ملاقات یک مراجعه دیگر ترتیب دادند

خانواده و وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای ملاقات با او و دیگر زندانیان سیاسی در امرالی که یک انزوای مطلق بر آنان تحمیلی می‌شود،‌ یک مراجعه جدید ترتیب دادند.

ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

محمد اوجالان برادر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و وکیل او مظلوم دینچ با درخواست ملاقات به دادستانی عمومی جمهوری در بورسا و مدیریت زندان امرالی مراجعه کردند همچین این ۳۷ماه است هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست نیست.

همچنین علی کونار برادر عمر خیری کونار، پولات یلدریم برادر حامیلی یلدریم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش نیز با درخواست ملاقات به دادستانی عمومی جمهوری در بورسا و مدیریت زندان امرالی مراجعه کردند.

وکلای دفتر حقوقی سده، ریزان ساریجا، رازیه اوزتورک، فایق اوزگور ارول، مظلوم دینچ نیز به دلیل جشن رمضان برای ملاقات در ۸ و ۱۲ آوریل نیز یک دیدار و مراجعه جدید ترتیب خواهند داد.

ارتباط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان با بیرون به تمامی قطع شده است. به دیدارها و مراجعات برای ملاقات جواب داده نمی‌شود و گاهی اوقات پس از ماه‌‌ها به وکلا اطلاع داده ‌می‌شود که جزای دیسیپلین اعمال شده است و این را به مانند یک بهانه نشان می‌دهند.

طبق دفتر حقوقی سده‌؛

- از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ ، بین ماه می تا آگوست ۲۰۱۹، تنها ۵ جلسه با وکلا برگزار شده است که آخرین جلسه در ۷ آگوست ۲۰۱۹ بوده است.

- از سال ۲۰۱۴ تاکنون تنها ۵ دیدار با خانواده انجام شده است.

- در ۳ مارس ۲۰۲۰ ملاقات با برادرش انجام شد.

- از روز اول تاکنون فقط ۲ بار (۲۷ آوریل ۲۰۲۰ و ۲۵ مارس ۲۰۲۱) تماس تلفنی انجام گرفته است.

- تماس تلفنی ۲۵ مارس ۲۰۲۱ در مدت زمان بسیار کوتاهی قطع شد و از آن روز هیچ اطلاعی از وی دریافت نشده است.