وکلای‌ پرونده‌ی فعالین و روزنامه‌نگاران بهدینان به حکم دادگاه تجدید نظر اعتراض کردند

تیم وکلای پرونده‌ی فعالان و روزنامه‌نگاران بهدینان اعلام کرد،" اگر از مجموع ۵ قاضی، ۲ قاضی به اتهاماتی که به دستگیرشدگان بهدینان وارد شده است باور نداشته باشند، چگونه مردم می‌توانند آنها را باور کنند؟"

تیم وکلای این پرونده در مقابل دادگاه هولیر جمع شده و طی کنفرانسی مطبوعاتی به شدت حکم دادگاه تجدیدنظر اقلیم را مورد انتقاد قرار دادند.

بشدار حسن رئیس تیم وکلا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت؛" شورای جزایی ۲ در دادگاه تجدیدنظر از مجموع ۵ قاضی، ۳ تن حکم مجازات دستگیرشدگان را امضا کرده‌اند. این امر نشان دهنده‌ی آن است که اگر ۲ قاضی با تجربه به این اتهامات باور نداشته باشند و این حکم را امضا نکرده باشند، چگونه مردم و افکار عمومی می‌توانند این اتهامات را باور کنند."

بشدار حسن همچنین گفت؛"باید کنسولگری‌های آمریکا و آلمان در مورد بیانیه‌ی دادگاه شفاف‌سازی کنند".

وی همچنین گفت، آنها به این حکم اعتراض کرده و یک مهلت یک ماه به دادگاه تجدید نظر می‌دهند. در این مدت رئیس اقلیم می‌تواند عفو عمومی صادر کرده و همه آنها را آزاد نماید.

 از طرف دیگر حاکم شیخ لطیف کارشناس مسائل قانونی در یادداشتی اعلام کرد:"بر اساس حکم دادگاه که نهایی هم شده است، هر دو کنسولگری آمریکا و آلمان در هولیر محلی برای کار جاسوسی و برهم زدن امنیت اقلیم هستند. اگر این دو کنسولگری در حقیقت اینگونه هستند، نباید در داخل خاک اقلیم باقی بمانند و اگر اینگونه نیست، باید حتماً موضعگیری  کرده و واکنش نشان دهند".

لازم به ذکر است پس از مقاومت مردم شلادزه در مقابل پایگاه‌های ارتش ترک و میت ترکیه، بیشتر از ۷۵ معلم و فعال و روزنامه‌نگار بهدینان و هولیر توسط حکومت بارزانی‌ها زندانی شدند و در روز ۱۶ فوریه‌ی امسال نیز شیروان شیروانی، شوان سعید، گهدار زباری، هاریوان سعید و ایاز کرم توسط دادگاه هولیر به اتهام جاسوسی به ۶ سال زندان محکوم شدند.