وکلای رهبر خلق کورد برای سومین بار خواستار دیدار فوری از زندان امرالی شدند

خانواده، وکلای مدافع و وصی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به منظور «ملاقات فوری» برای سومین بار به دادستانی جمهوری ترک در شهر ساحلی بورسا مراجعه کردند.

مظلوم دینچ، راضیه اوزترک، ابراهیم بیلمز و نوروز اویسال وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پس از انتشار ادعاهای در مورد وضعیت سلامتی و امنیت اوجالان در رسانه‌های مجازی خواستار دیدار فوری با اوجالان در زندان جزیره امرالی شدند. وکلای اوجالان برای سومین بار به دادستانی جمهوری در شهر بورسا مراجعه کردند و خواستار دیدار از جزیره امرالی شدند.

وکلای اوجالان همچنین با همین هدف خواستار ملاقات با عمر خیری کونار، ویسی آکتاش و هامیلی یلدرم که در جزیره امرالی محبوس می‌باشند شدند.

از سوی دیگر محمد اوجالان برادر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و وصی وی مظلوم دینچ، عمر خیری کونار برادر علی خیری، یلدرم پولات برادر هامیلی و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش با همین هدف خواستار ملاقات با زندانیان امرالی شدند. وکلا خواستند که دادستانی با توجه به شرایط حساس کنونی با درخواست آنان موافقت کند. وکلا خاطرنشان کردند که اعضای خانواده برای آخرین بار روز ٣ مارس ٢٠٢٠ موفق به انجام ملاقات شده بودند، همچنین محمد اوجالان برادر اوجالان در روز ٢٧ آوریل ٢٠٢٠ با وی ملاقات تلفنی داشته است. به گفته‌ی وکلای اوجالان از این روز به بعد به تمامی خوسته‌های آنان جواب رد داده شده و اجازه دریافت نامه، فاکس و نشریات نیز داده نمی‌شود. وکلا خاطرنشان کردند که تمامی دیدارها آنان برای احقاق حقوق و اجرای قوانین با مانع روبرو شده‌اند.

وکلا با اشاره به گزارش‌های سی‌پی‌تی خواستار مد نظر قرار دادن شرایط زندان امرالی و موافقت با انجام ملاقات شدند.

وکلا در پایان افزودند که در ١۴/٣/٢٠٢١ گزارش‌هایی در اینترنت منتشر شده و در آن ادعاهای مطرح شدند که آنان را نگران کرده و به همین دلیل خواستار ملاقات فوری و قطعی وکلا و خانواده زندانیان امرالی شدند."