وقایع مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران و روژهلات کوردستان ادامه دارد

مدتی است که وقایع مسمومیت دختران دانش‌آموز که از آن بعنوان «حملە با گاز سمی» یا «بیوتروریسم» یاد می‌شود در مدارس دخترانه در ایران و روژهلات کوردستان گسترش یافتە است؛ این امر اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخته است.

براساس چند منبع، دیروز یکشنبە حداقل در بیش از ٨٠ مدرسه و خوابگاە دخترانه در سراسر ایران و روژهلات کوردستان واقعه‌ی مسمومیت دانش‌آموزان رخ داده است، فقط دیروز بیش از هزار دانش‌آموز دختر بە بیمارستان منتقل شدە و مورد مداوا قرار گرفتەاند.

دیروز نیز، خانواده‌های دانش‌آموزان در چندین شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند که نیروهای دولتی در اکثر نقاط به خانواده‌ها حمله کردند.

امروز دوشنبه نیز چندین مدرسه دخترانه در شهرهای سنە، تکاب و نقده در روژهلات کوردستان با مقوله‌ی مسمومیت مواجه شده‌اند.

از آنجا که مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس دخترانه نزدیک به سه ماه است که ادامه دارد، با گذشت این مدت طولانی اما مقامات دولتی تا به حال هیچ اقدامی برای پایان دادن به این وقایع انجام نداده‌اند و با گفتەهای ضد و نقیض و با توهم توطئە بر این اصرار دارند کە دست دشمنان خارجی در پشت این حملات است تا آرامش ایران را برهم بزنند.

اما در برابر فعالین و اپوزیسیون ایرانی میگویند: این حملات انتقامجویی از زنان است، زیرا آنان پیشاهنگی قیام ژن، ژیان، ئازادی را برعهدە داشتند؛ این در حالی است که تعداد دیگری نیز معتقدند تندروهای حاکم در ایران که مخالف تحصیل دختران هستند، پشت این حملات سازماندهی‌شدە قرار دارند.

در رابطە با این وقایع مسمومیت دختران دانش‌آموز، جمعیت جوانان روژهلات نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مسمومیت دختران مدرسەای و دانشجو را که با شعار ژن، ژیان، ئازادی در اوج مقاومت در برابر فاشیسم و اشغالگری قرار دارند، همانند حملاتی کە با سلاح شیمیایی بر ضد گریلاهای آزادی کوردستان در منطقە زاپ، آواشین و متینا صورت می‌گیرند، قلمداد کردە و آن را محکوم می‌کنیم. زیرا مسمومیت و استفاده از هر نوع سلاح ضد بشری از جمله سلاح‌های شیمیایی یک فرهنگ فاشیستی و مردسالارانه است که از هیتلر و صدام شروع شده و با اردوغان و خامنەای به شکلی ظالمانه ادامه دارد.

جمعیت جوانان روژهلات از دانش‌آموزان، جوانان و خانواده‌هایشان خواست تا در برابر این حملات سکوت نکنند و متحدانه به خیابانها بیایند و قیام را گسترش دهند.