یک هزار و ۲۰۰ وکیل دفاع از حزب دمکراتیک خلق‌ها را بر عهده گرفته‌اند

برای نشست نخست پرونده کوبانی که در ۲۶ آوریل برگزار می‌شود، یک هزار و ۲۰۰ وکیل مدارک و ادله خود را ارائه می‌کنند. در روز نخست جلسه دادگاه در خصوص پرونده کوبانی در ۳۰ کشور جهان برای دفاع از حزب دمکراتیک خلق‌ها  دست به فعالیت می‌زنند.

در جلسه نخست پرونده کوبانی که در ۲۶ آوریل برگزار می شود، ۱۰۸ سیاستمدار کورد که از آن عده ۲۸ نفر زندانی هستند، محاکمه می‌شوند. این پرونده به اتهام فعالیتهای حمایت از کوبانی در جریان روزهای ۶-۸ اکتبر ۲۰۱۴ برگزار می‌شود. بعد از ۶ سال حزب دمکراتیک خلق‌ها به دلیل فعالیتهای خود در دفاع از کوبانی متهم این پروونده شناخته شده است. بررسی این پرونده در شعبه ۲۲  دادگاه جرایم سنگین سنجان برگزار می‌شود.

حاکمیت دادگاهی می‌شود

حزب دمکراتیک خلق‌ها طی روزها و ماه‌های گذشته برای دفاع از این پرونده دست به زمینه‌سازی زده و اقدامات این حزب برای دفاع از اعضای خود خاتمه یافته‌اند. حزب دمکراتیک خلق‌ها در این باره خاطرنشان ساخت که در جریان این محاکمه، این حزب دمکراتیک خلق‌هاست که حاکمیت را محاکمه می‌کند. غیر از وکلایی که ادله دقیق خود را به دادگاه ارائه کرده‌اند، وکلای بسیار دیگری نیز این پرونده را پیگیری می‌کنند. ریاست نمایندگان کانون حقوقدانان آمد، وان، مردین، رحا، الیح، شرنخ، درسیم، جولمرگ، آگری، بورسا، ازمیر و بسیاری از وکلای دیگر نیز در این دادگاه حضور پیدا می‌کنند. این وکلا هم از این پرونده دفاع می‌کنند و هم نظارت آن را بر عهده می‌گیرند.

فعالیت در ۳۰ کشور مختلف جهان

بسیاری از شخصیتها و نمایندگان خارج از کشور نیز به منظور نظارت بر روند دادگاه و برگزاری این نشست، به ترکیه می‌روند. همچنین در ۲۶ آوریل؛ در ۳۰ کشور جهان آکسیونهایی به منظور حمایت از حزب دمکراتیک خلق‌ها شکل می‌گیرد. گروه حزب دمکراتیک خلق‌ها با ریاست مشترک خود، مقامات و نمایندگان و بسیاری از نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی نیز این پرونده را از نزدیگ پیگیری می‌کنند. حزب دمکراتیک خلق‌ها و نمایندگان سازمان‌های اجتماعی مدنی گزارش‌های نظارتی خود بر روند دادگاه را تنظیم می‌کنند. احتمال می‌رود که پیش از برگزاری جلسه دادگاه، حزب دمکراتیک خلق‌ها و مهمانان بیانیه‌های خود را منتشر کرده و به ابعاد مختلف این پرونده اشاره کنند.