یژا استار‌: میلاد رهبر آپو میلاد خلقی آزاد است

یژا استار‌: رهبری، حیاتی شرفتمندانه و معنادار را به خلق کورد بخشید. به همین دلیل میلاد رهبر آپو میلاد تفکری آزاد، خلقی آزاد و کوردستان است.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار به ماسبت ۴آوریل زادروز رهبر خلق کورد بیانیه‌ای را منتشر کرد.

این بیانیه به مشروح زیر می‌باشد‌:

‌‌«ما روز میلاد آزادی را در ابتدا به رهبر آپو، به تمامی مادران و زنان که با امید موجودیتی نوین به سوی خورشید می‌شتابند تبریک می‌گوییم. یاد مادر رهبر آپو،‌ دایه عویش که در همین ماه وفات کرد را با احترام و قدردانی گرامی‌ می‌داریم. ۴آوریل تنها میلاد رهبر آپو نیست،‌ در عین‌حال روز تبدیل شدن به کورد آزاد و انسانیت آزاد است. لذا کسانی‌که با ایستاری اصیل از این روز نمایندگی می‌کنند‌؛ رفقای ما در سنگرها همچنین دیگر رفقای ما در زندان‌ها هستند که در دشوارترین شرایط به اعتصاب غذا دست زده و سلول به سلول بدن خود را برای آزادی ذوب می‌کنند و تمام مقاومت‌گران آزادی می‌باشند. در شخص آنان ما این روز را به خلق میهن‌دوست،‌ مادران شهدا و گریلاها، مادرانی که امروز برای فرزندان خود شبانه‌روزی در تحصن عدالت هست و کنش برای رسیدن به آرمان آزادی را انجام ‌می‌دهند تبریک می‌گوییم. همزمان ما پیروزی انتخابات محلی خلق را در برابر اشغال کردن صندوق‌ها را نیز درود می‌فرستیم و ایستار و موجودیت شرافتمندانه خلق‌مان به مناسبت ۴آوریل را دوباره تبریک می‌گوییم.

میلاد، تداوم حیات است. در هر میلاد وجود به دنبال معنای خود می‌گردد و فرصت از نو آفریدن را در هرجایی پیدا می‌کند. لذا این حقیقت میلاد بیش از همه در حقیقت رهبر آپو مشخصا نمود پیدا کرده است. وجودی که در سال ۱۹۴۹ در روز ۴آوریل در روستای آمارا به وجود آمد، در سال ۱۹۷۴ در کنار سد چوبوک واقع در آنکارا آغاز به بنا نهادن معنای وجودی خود نمود. فصل بهار و روز نوروز که با مژدگانی رستاخیز مملو می‌باشد،‌ با ۵۰ سال رهپیمایی رهبرآپو برای زنان، خلق کورد و تمام خلق‌های ستم‌دیده به امید آزادی و باوری آینده آزاد مبدل شد. میلاد یک فکر به مثابه میلاد یک کودک است. با این سخنان رهبر آپو حقیقت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«کوردستان مستعمره‌ است» را منصه ظهور و وجود رسانید و روز به روز بمانند اینکه یک کودک را پرورش دهد و برهمین اساس قلب و خرد خلق کورد را با تفکر آزادی پرورش داد. در این رهپیمایی ۵۰ ساله خلق کورد، او خلق کورد را از خواب مرگ‌، بیدار کرده و موجودیتی با معنا و شرافتمندانه را به خلق هدیه داد. به همین ترتیب روز میلاد رهبرآپو به میلاد فکر آزاد، میلاد دل و خرد آزاد،‌ میلاد کوردستان آزاد و خلق آزاد مبدل شد.

زن کورد که هزاران سال پشت درهای تاریک و سیاه اسیر بود، با میلاد رهبر آپو زنجیرهای اسارت خود را شکسته و در روز ما به مثابه میلادی نوین، با شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به سطحی رسید که در برابر نظام جنسیتگرا، برای تمام زنان جهان پیشاهنگی کند. همچنین رهبر آپو اعلام می‌دارد که در همان کودکی خود زنان با دقت او را نگریسته و به او گفته‌اند ‌«ای کودک،‌ تو نمی‌دانی که ما چه دردی را متحمل شده و چه بر سر ما آمده است. اما ما در چشمان تو امید رهایی را می‌بینیم.» رفاقت رهبر آپو با زنان در همان سنین کودکی آغاز شده و او حال غمگین، سربه‌زیری و شکنندگی زنان را می‌بیند. لذا مبارزه آزادی کوردستان را بر پایه آزادی زنان بنیانگذاری می‌کند. رهبر آپو با آفریدن پارادایم حیات آزاد همزمان برای انتظارات زنانی که می‌گفتند ‌«در چشمان تو امید رهایی را می‌بینیم» نیز به پاسخی تاریخی مبدل شد.

از افغانستان تا مصر، لبنان و ایران این فکر، فلسفه و ایستار آزاد در تمامی خاورمیانه و جهان اشاعه یافت. هر زنی که قلبش از تپش ایستاده بود، امیدی به زندگی نداشته و باور آنان برای آینده‌ از بین رفته بود،‌ با فلسفه ‌‌«ژن ژیان آزادی» که برای تمام زنان میلادی نوین است،‌ به ریشه‌های حیاتی خود بازگشتند،‌ به مثابه یک درخت روز به روز رشد کرده و بزرگتر شدند. بدین دلیل ما می‌گوییم که میلاد رهبر آپو میلاد آزادی زنان آزاد است،‌ وجود رهبر آپو وجود هویت آزاد زنان است. لازم است هر زن با این درک، آزادی رهبر آپو را به مثابه آزادی خود ببیند. این مسئولیت وظیفه زنان، جوان و تمامی جستجوگران آزادی است. بی‌شک ما زنان، جوانان و خلق ما در ۴ آوریل با ایستار صیانت از رهبری که از ۸مارس تا به نوروز وانتخابات نشان داده شد را ادامه خواهیم داد و برای آزادی رهبر آپو مبارزه در میادین را بیش از پیش گسترش خواهیم داد.

در انتخابات محلی ۳۱مارس خلق‌ما از اراده خود صیانت کرد و علیرغم تمام بازی‌های کثیف ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ،‌ پیروزی بزرگی را کسب کرد. رهبر آپو ۵۰سال قبل گفته بود ‌«کوردستان مستعمره است»‌. این حقیقت در انتخابات بیش از پیش تاثیر چشمگیر خود را نشان داد و صورت حقیقی استعمارگری در برابر خلق سازمان یافته یکبار دیگر مشخص شد. خلق‌ما با ایستار خود نشان داد که استعمارگران در زیر هر نقابی هم که باشند آنان را می‌شناسند و با شجاعتی بسیار واقعیت استعمارگران را به صورت استعمارگران خواهند کوبید. این ایستار، ایستار رهبر آپو است، این ایستار خلق کورد شرافتمند است. به همین خاطر هرگز شکست نخواهد خورد و عقب نشینی نخواهد کرد. خلق کورد، زنان کورد و جوانان کورد مبارزه و مقاومت را از رهبر آپو آموخته‌اند. همچنین ایستادگی در مقابل استعمارگری که از طرف خلق ما در همین اواخر انجام شد یکبار دیگر این مهم را اثبات نمود. خلق کورد روشنایی خود را دیده است، دیگر ممکن نیست که به تاریکی برگردد. آنان در هر شرایطی از روشنایی خود صیانت و محافظت خواهند کرد. همچنین از هر ۴ بخش کوردستان و سراسر جهان قلب هر کوردی برای همان هدف می‌تپد،‌ در شخص خلق ما که در باکور کوردستان و ترکیه می‌زید با صیانت از اراده خود به اشغالگری ضربه‌ی مرگ را وارد آورده است. لذا باید دانسته شود،‌ برای اشغالگران نیز هیچ راهی بجز ادامه دادن جنگ وجود ندارد و در سیاست‌های اشغالگرانه خود اصرار خواهند ورزید. آنان در سیاست‌های انزوا و شکنجه اصرار خواهند کرد. اما هر کاری که انجام دهند از ایستار گریلاهای مبارز و فدائی به همراه ایستار خلق مقاومتگر و شکست نجات نخواهند یافت. این واقعیت به اندازه واقعیت خورشید در آسمان درست و غیرقابل بازگشت است. ما هم به عنوان نیروهای یژا استار مدعی هستیم که اشغالگری در کوردستان را به پایان خواهیم رساند و با رهبر خود روزهای آزاد را خواهیم زیست. برای عملی ساختن این هدف نیز از دادن هیچ هزینه‌ای فروگذار نخواهیم کرد و تا به آخر مبارزه خود را تداوم خواهیم بخشید. اگر به مثابه زنان امروزه می‌توانیم در کوهستان‌ها به نبرد بپردازیم،‌ می‌توانیم برای هویت و موجودیت آزاد خود مبارزه کنیم‌‌، این به یُمن رهبر آپو می‌باشد. بدین ترتیب برای ما آزادی رهبر آپو، آزادی ما، آزادی تمام زنان و آزادی خلق می‌باشد. تا زمانیکه رهبر آپو آزاد گردد و خلق ما به حیاتی آزاد دست یابد ما از حرکت بازنخواهیم ایستاد و در هر میلاد رهبر آپو، نیرومندتر خود را متولد کرده ‌و بنا نهیم و این را به آغاز آزادی تمام زنان و انسانیت مبدل خواهیم کرد.

ما این روز مقدس را به خلق، مبارزان آزادی و همه تبریک می‌گوییم. ما به مثابه نیروهای یژا استار قول می‌دهیم، این آتشی را که آسمان برافروخته‌ایم را شعله‌ورتر و گسترده‌تر سازیم. ما با مبارزه و مقاومت خود به همراه رهبر آپو روزهای آزاد را خواهیم زیست. به مثابه ارتش فدائیان رهبر آپو بر اساس پیروی از شهدای بزرگ‌مان عهد بسته‌ایم که خط‌مشی آزادی را با پیروزی برجسته ساخته و برای کودکانی که رهبر آپو آنان را بسیار دوست دارد، حیاتی آزاد و شرافتمندانه ایجاد نماییم.‌‌‌‌»