۶۸ میلیون نفر در آسیا در سطح فقر بسر می‌برند

بر اساس گزارش بانک توسعه آسیایی (ADB)، تورم بالا همراه با همه‌گیری کووید-۱۹ تا سال گذشته، نزدیک به ۶۸ میلیون نفر را در آسیا در فقر فرو برده است.

این گزارش اعلام کرد که ۲,۱۵۵میلیون نفر در آسیای در حال توسعه در فقر شدید بسر می‌برند که ۶۸ میلیون نفر از آنها به دلیل همه‌گیری کووید و تورم بالا است.

تورم و همه‌گیری اولین دلایل هستند

طبق قیمت‌های تعدیل‌شده با تورم در سال ۲۰۱۷، فقر شدید به معنای امرار معاش با درآمدی کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز است. همه‌گیری و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی خطوط عرضه را در چند سال گذشته مختل کرده و منجر به تورم بالاتر در سراسر جهان شده است.

آلبرت پارک، اقتصاددان ارشد بانک گفت که بحران ناشی از همه‌گیری کووید و تورم بالا "پیشرفت به سمت ریشه‌کنی فقر را تضعیف می‌کند" زیرا کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور پیوسته در حال بهبود هستند.

زنان بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند

کسانی که بیشترین آسیب را از تورم می‌بینند، کسانی هستند که درآمد پایینی دارند و نمی‌توانند از پس قیمت بالای مواد غذایی، سوخت و سایر مایحتاج برآیند. بر اساس این گزارش، این امر درآمد اقشار فقیر و با درآمد متوسط ​​را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود آنها پس‌انداز کمتری برای بهداشت، آموزش یا سایر فرصت‌هایی که می‌تواند در درازمدت وضعیت آنها را بهبود بخشد، داشته باشند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که زنانی که در حال حاضر با تبعیض و نابرابری درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر تحت تاثیر بحران کنونی قرار گرفته‌اند.

سیستم‌های حمایت و تامین اجتماعی باید تقویت شوند

این گزارش توصیه می‌کند که دولت‌ها در آسیا سیستم‌های حمایت و تامین اجتماعی را تقویت کنند، حمایت از توسعه کشاورزی را افزایش دهند، دسترسی به خدمات مالی را بهبود بخشند، سرمایه‌گذاری زیرساختی را در اولویت قرار دهند و نوآوری‌های فناوری را برای مبارزه با هزینه‌های زندگی تشویق کنند.