افتتاح سفارت کوردستان در لوزان!

در چهارچوب پروژه "سفارت جهانی نوین: کوردستان" که در شهر لوزان سوئیس انجام می‌شود، از منظر تجربه کوردها درباره یک جهان نوین گفتگو می‌شود.

در شهر لوزان سوئیس که در آن در سال ۱۹۲۳ کوردستان تقسیم شد، از ۲۳ تا ۲۴ سپتامبر تحت عنوان "سفارت جهانی نوین: کوردستان" یک پروژه سیاسی و هنری برای دو روز برگزار می‌شود.

در چهارچوب این پروژه که توسط نیلوفر کوچ سیاستمدار کورد و عضو کنگره ملی کورد-ک‌ن‌ک و هنرمند جوناس ستال آماده می‌شود، برای دو روز کارهای نمایشگاه، فیلم، کنسرت و پانل گفتگو اجرا می‌شوند. یکی از مراکز تئاتر اصلی اروپا، خانه تئاتر لوزان ویدی نیز از این پروژه پیشوازی می‌کند و نهادهای بین‌المللی مانند جمعیت موندریان و پروگریسو انترنشنال نیز از آن حمایت می‌کنند.

از دید پارادایم عبدالله اوجالان درباره جهان نوین گفتگو می‌شود

با پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درباره موضوعات دموکراسی و با حمایت سیاستمداران و هنرمندان و کارشناسان از فعالیت‌های این دو روز، این پروژه برگزار می‌شود. از ۴ بخش کوردستان و در سطح بین‌المللی نیز شخصیت‌های سیاسی در این برنامه حاضر خواهند شد.

در این برنامه با نام کوردستان، سفارت موقت جهانی نوین افتتاح می‌شود و در آنجا تاثیرات معاهده لوزان بر کوردها و مبارزات کوردها پس از این معاهده در راه خودمختاری و تعیین سرنوشت سیاسی مورد بحث و گفتگو قرار خواهند گرفت. حاضرین با تجربه کوردها دیدگاه خود را درباره آینده بیان می‌کنند.

یکی از موضوعات اصلی این برنامه، وجود سیستم روژآوای کوردستان خواهد بود که با پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاسیس شده است. در این برنامه اهمیت مبارزات زنان کورد علیه دولت-ملت نیز مورد ارزیابی خواهد گرفت.

این برنامه در ۲۳ تا ۲۴ سپتامبر در خانه تئاتر ویدی در لوزان برگزار می‌شود و بخش‌های آن توسط لینک زیر ارائه شده است: