انزوا و حملات دولت ترکیه در مارسی و ملبورن محکوم شد

انزوای سیستماتیک دولت ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه به شمال و شرق سوریه با تجمعاتی در مارسی و ملبورن محکوم گردید.

انزوای سیستماتیک دولت ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه به شمال و شرق سوریه با تجمعی در میدان کانابیر مارسی فرانسه مورد اعتراض قرار گرفت.

این تجمع با هماهنگی جنبش جوانان انقلابی، شورای زنان آرین میرکان و مرکز جامعه دموکراتیک کورد برگزار شد. در این راهپیمایی، بنرهای "در برابر حملات به روژاوا ساکت نمانید، همه ما مدیونیم"، "آزادی برای رهبر آپو، انزوا جنایت علیه بشریت است" و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برافراشته و حمل گردید.

این تجمع با یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان آغاز شد. بعداً به نمایندگی از مرکز جامعه دموکراتیک کورد سخنرانی و اظهار شد: اروپا که در برابر حملات دولت ترکیه علیه روژاوا سکوت می‌کند، شریک جرم است.

این راهپیمایی با شعارهای "تروریست اردوغان"، "تروریست ترکیه، شریک اروپا" به پایان رسید.

ملبورن

کوردها در شهر ملبورن استرالیا به حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه اعتراض کردند.

کوردستانی های شهر ملبورن استرالیا با هماهنگی ناو-کورد (NAV-KURD) در مقابل کتابخانه ویکتوریا تجمع کردند. هه‌وال هرکی عضو کنگره ملی کوردستان؛ از طرف خلق کوردستان بیانیه‌ای ارائه کرد. هرکی گفت: سه کورد در روژاوا به‌قتل رسیدند، آنها امید زندگی نوینی برای بشریت بودند، در مقابل چشمان جهانیان به‌قتل رسیدند. دولت فدرال استرالیا باید صدای خود را علیه این جنایت بلند کند و به دولت ترکیه بگوید که دست از کارش بردارد.

به منظور افشای دولت ترکیه، شعارهایی سر داده شد، جزوه‌هایی پخش شد و سپس گردهمایی پایان یافت.