با خیانت و همکاری با دشمن، دستاوردهای کوردها را از بین می‌برند

جامعه دموکراتیک کورد در سوئیس اعلام کرد، هدف از حملات در باشور کوردستان که با همکاری حزب دموکرات کوردستان علیه گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان انجام می‌شود، از بین بردن دستاوردهای خلق کورد است که طی ۴۰ سال گذشته با مبارزه به دست آمده‌اند.

جمعیت دموکراتیک کورد در سوئیس (ج‌دک-س)  در بیانیه‌ای در رابطه با خیانت و اثرات آن بر خلق کورد اعلام نمود، مقاومت صد سال گذشته خلق کورد به "دلیل خیانت و همکاری با دشمنان" سرکوب شده است. همچنین گفت، "با همکاری حزب دموکرات کوردستان-پ‌دک به گریلاهای آزادی بخش کوردستان با هدف از بین بردن دستاوردهای مبارزات ۴۰ سال گذشته کوردها، حملات انجام می‌شود".

جامعه دموکراتیک کورد در سوئیس همچنین تاکید نمود، کوردها اجازه نمیدهند دستاوردهایی که طی ۴۰ سال مبارزه به دست آمده اند را از بین ببرند. از حزب دموکرات کوردستان نیز درخواست نمود، فوراً از این موضع گیری خود دست بکشد.

جمعیت دموکراتیک کورد در سوئیس همچنین اعلام نمود، " در سرتاسر جهان کوردها با اشتیاق کارزار ۱۵ اوت را گرامی داشتند. اما در باشور کوردستان خط خیانت و همکاری با دشمنان، همچنان توسط حزب دموکرات کوردستان ادامه دارد. این ها نیز بر ضد مقاومت صد سال گذشته خلق کورد می‌باشد. در نتیجه همکاری خائنان با دشمنان، بسیاری از قیام ها و مقاومت ها مانند کوچگری، شیخ سعید، آگری و درسیم پیش از آنکه به پیروزی برسند، سرکوب شدند".

در ادامه بیانیه آمده است، با سیاست‌های کنونی حزب دموکرات کوردستان تلاش می کنند تا دستاوردهای ۴۰ سال مبارزه خلق کورد را از بین ببرند، اما دیگر کوردها نمی‌توانند از این مسئله بگذرند. حملات علیه گریلا در باشور کوردستان با اطلاع حزب دموکرات کوردستان، دیگر قابل قبول نیست.

جمعیت دموکراتیک کورد در سوئیس همچنین به این مسئله اشاره نمود که سخنان علی عونی یکی از مسئولین حزب دموکرات کوردستان، فراخوانی برای ایجاد جنگ میان کوردهاست.

در پایان این بیانیه آمده است، در حال حاضر که در سایه جنبش آزادیخواهی خلق کورد دستاوردهای مهمی به دست آمده و کوردها جایگاه خود را در تاریخ پیدا کرده اند، به افکار عمومی اعلام می‌نماییم، هرگز این خیانت ها و همکاری ها با دشمنان را نمیپذیریم. از حزب دموکرات کوردستان نیز درخواست می‌نماییم تا به همکاری با دشمنان و خیانت‌های خود پایان دهند.