سازمان ملل: ترکیه با حملات هوایی، غیرنظامیان را به‌قتل می‌رساند

کومیسیون بازرسی سوریه در سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که دولت ترکیه با بمباران پهبادهایش در روژآوای کوردستان غیرنظامیان را به‌قتل می‌رساند.

کومیسیون بازرسی سوریه در سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در ژنو؛ گزارش خودش را درباره اوضاع سوریه از یکم ژانویه تا سی‌ام ژوئن ۲۰۲۳ منتشر نمود.

همچنان به جنایات جنگی‌شان ادامه می‌دهند

پائولو پینیرو رئیس این کومیسیون اظهار کرد: "طرف‌های جنگ با حض و کیف خود مردم غیرنظامی زیر دستشان را دستگیر می‌کنند، آنها را شکنجه می‌کنند، مفقود و ناپدید می‌کنند و می‌کشند و جنایات جنگی ضدانسانی‌شان ادامه دارد."

باید داعشیان را به‌عنوان مجرم جنگی محاکمه کرد

پینیرو به زندان‌هایی که تبهکاران داعش در آن نگهداری می‌شوند، نیز به کمپ‌های ایل هول و روژ که خانواده زندانیان داعش در آنند اشاره نمود و از دولت‌های جهان خواست تا شهروندان تبعه خود را از روژآوا تحویل بگیرند. نیز خواستار محاکمه عادلانه تبهکاران داعش به‌عنوان مجرم جنگی شد.

دولت ترکیه با پهبادهایش افراد غیرنظامی را به‌قتل می‌رساند

در گزارش اشاره شده که درگیری مابین دولت ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک-ق‌س‌د افزایش یافته است و افراد غیرنظامی زیادی در سوریه به‌دلیل حملات دولت ترکیه قربانی شده‌اند؛ به‌ویژه در حلب، حسکه، رقا، عین‌عیسی و تل‌تمر.

ارتش میهنی سوریه جنایت جنگی انجام می‌دهد

در گزارش مذکور به جنایات انجام‌شده در مناطق اشغالی تحت کنترل دولت ترکیه و مزدورانش نیز اشاره شده است. نیز آمده که ارتش میهنی سوریه و نیروهای وابسته به آن هم در مقابل شهروندان کورد مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

مسئولین دولت ترکیه به‌شیوه‌ای وحشیانه کوردها را شکنجه می‌کنند

در این گزارش آمده که کوردهای ساکن در مناطق اشغالی سوریه، به اتهام داشتن ارتباط با حکومت خودمدیریتی روژآوا دستگیر و شکنجه می‌شوند. همچنین آنا را با اجبار از زادگاه و کاشانه خود دور می‌کنند.

در پی بررسی این کومیسیون مشخص شده که هنوز نظامیان اشغالگر ترکیه در پایگاه‌های سری‌کانی و گری‌سپی مانده‌اند و مسئولین آنها به‌شیوه‌ی وحشیانه کوردها را شکنجه می‌کنند.

دولت ترکیه باید مطابق قوانین بین‌المللی رفتار کند

در این گزارش عنوان شده که دولت ترکیه در مناطق اشغالی سوریه مسئول حفظ جان و امنیت مردم است و باید مطابق قوانین بین‌المللی رفتار کند و پای‌بند قوانین جهانی باشد. باید در این مناطق مانع از شکنجه و خشونت با مردم شود.