تصویر

سیاست‌های عدم مجازات یکی از دلایل قتل زنان است

عضو شورای اجرایی جعیت زنان روزا، فلیز کایگو بیان داشت یکی از دلایل افزایش قتل زنان، عدم مجازات از سوی دولت است.

قتل زنان

عضو شورای اجرایی جمعیت زنان روزا، فلیز کایگو رخدادهای افزایش قتل زنان را برای خبرگزاری فرات ‌(ANF) ارزیابی کرد و گفت‌:‌‌ ‌«شیوه توافق واپسگرای آک‌پ و شرکت‌های کوچک وابسته به آنان، براساس سیاست‌های ضد زنان می‌باشد، بدین ترتیب خشونت و قتل زنان افزایش می‌یابد. به مثابه زنان ما هیچگاه این نگرش را قبول نکرده‌ایم.»

قصد سیستم واپسگرا اینست که زنان را به خدمت مردان درآود

فلیز کایگو ابراز کرد که سلطه‌گری آک‌پ نمی‌خواهد زنان در عرصه‌های حیاتی اجتماع حضور داشته باشند و گفت‌‌: ‌«نگرش واپسگرا نمی‌خواهد در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حضور آنان ملموس باشد. می‌خواهند زنان تنها خدمتکار مردان باشند. این وضعیت نشانگر نیست انگاشتن موجودیت زنان است. ما این نظام ارتجاعی را قبول نمی‌کنیم. تا زمانیکه ما مبارزه می‌کنیم. ما زنان نشان می‌دهیم که با مبارزه خود موجودیت داریم. زنان دیگر خدمتار مردان نیستند، می‌خواهند آزاد شوند. زنان در تلاشند که نگرش اقتدارگرایانه مرد را بشکنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

به قصد در حوزه‌ها و عرصه‌های زنان را مانع ایجاد می‌کنند

فلیز کایگو اشاره داشت که عرصه‌هایی که زنان بتوانند آزانه حرکت کنند به قصد در آن حوزه و عرصه‌ها مانع ایجاد می‌کنند و گفت‌: ‌‌«زنان که خشونت برعلیه‌شان اعمال می‌شود، بدلیل اینکه جایی که خود را به آن بسپارند اندک‌اند، مکان دیگری را نمی‌یابند. نهادهای دولتی،‌ شهرداری، نهادهای مدنی باید برای زنان عرصه یا حوزه‌هایی را ایجاد کنند. اگر آن عرصه‌ها افزایش یابند، زنان خود را در امنیت خواهند دانست. بخصوص لازم است پشیبانی روحی و روانی از زنانی به عمل بیاید که با خشونت روبرو شده‌اند. زنان آگاه به معنای جامعه آگاه است.‌‌‌‌‌‌‌‌»