سوئیس: شرایط ترکیه برای فروش اسلحه مناسب نمی‌باشد

سوئیس به دلیل وجود مسائل داخلی و همچنین منطقه‌ای دولت ترکیه، فروش اسلحه و وسایل نظامی به این کشور را متوقف کرده است

پارلمان فدرال سوئیس طی یک نامه‌ی کتبی پاسخ پرسش‌های لورنس فلامن نماینده‌ی پارلمان این کشور را داد. وی ماه سپتامبر امسال در مورد فروش اسلحه به ترکیه پرسشهایی را مطرح کرده بود.

 

به دلیل وجود جنگ، فروش اسلحه به ترکیه متوقف شده است

پارلمان فدرال سوئیس در پاسخ پرسشهای این نماینده نوشته است فقط بخش سیستم دفاع هوایی و تپانچه برای دیپلماتهای ترکیه به این کشور فروخته می‌شود.

 

پارلمان همچنین اعلام کرده است که علیرغم درخواست ترکیه فروش ابزار نظامی و جنگی به ترکیه متوقف شده است.

 

پارلمان فدرال سوئیس به این مسئله اشاره کرده است که غیر از سیستم دفاع هوایی وتپانچه‌های مخصوص دیپلماتهای این کشور کلیه‌ی درخواستهای خرید اسلحه‌ی رژیم ترکیه رد شده است.

 

احتمال استفاده‌ی کشور ترکیه از این سلاحها بر ضد شهروندان غیر نظامی وجود دارد

پارلمان فدرال سوئیس همچنین گفته است: به دلیل جنگ داخلی در ترکیه [جنگ تحمیلی رژیم ترکیه علیه کردها]، احتمال آن وجود دارد که دولت ترکیه از این سلاحها بر ضد مردم غیرنظامی استفاده کند به همین دلیل فروش اسلحه به این کشور متوقف شده است.

 

هر چند دولت سوئیس فروش بخشی از سلاحها به ترکیه را متوقف کرده است اما هنوز ترکیه وارد لیست ممنوعیت فروش اسلحه دولت سوئیس نشده است.

 

تعداد زیادی سیاستمدار و سازمان با اشاره به جنگ ترکیه در خارج مرزهای این کشور و جنگ با خلق کُرد از دولت سویس خواسته‌اند تا فروش انواع اسلحه و ابزار نظامی به ترکیه را متوقف کند.