نماینده‌ی آیفون شکن ترکیه: آیفون مرا پس بدهید!

​​​​​​​بنابر گزارش روزنامه‌ی جمهوریت انگین آلتین یوروت نماینده‌ی اردو در پارلمان ترکیه در سخنانی جنجالی اعلام کرده است که دولت اردوغان باید آیفون او را پس بدهد

بنابر گزارش روزنامه‌ی جمهوریت انگین آلتین یوروت نماینده‌ی اردو در پارلمان ترکیه در سخنانی جنجالی اعلام کرده است که دولت اردوغان باید آیفون او را پس بدهد.

 

این نماینده‌ی پارلمان که از حزب حرکت ملی ترکیه که هم پیمان آ.ک.پ می‌باشند، پس از اعلام بایکوت شرکتهای امریکایی توسط اردوغان در مقابل دوربینها اقدام به شکستن گوشی آیفون خود کرد.

 

حالا پس از عقب‌نشینی رژیم ترکیه و اردوغان در مقابل خواسته‌های آمریکا و آزادی گروگان آمریکایی "کشیش برانسون"، این نماینده از شکستن گوشی آیفون خود به شدت اظهار پشیمانی کرده است.

 

انگین آلتین یوروت گفته است که من در اعتراض به آمریکا و بنا به درخواست اردوغان گوشی خود را شکستم اما حالا کشیش برانسون آزاد شده و ما بدون هیچ دستاوردی مانده‌ایم.

 

وی گفت: مانده‌ام که برای آیفونم حسرت بخورم یا برای تیرگی روابطم با آمریکا ناراحت باشم و یا از آزادی کشیش برانسون عصبانی باشم.

 

مدتی پیش پس از آنکه روابط ترکیه و آمریکا به دلیل زندانی کردن کشیش برانسون آمریکایی در ترکیه دچار بحرانی شدید شد اردوغان خواستار بایکوت شرکتهای آمریکایی شد، پس از درخواست وی کمپینهای بایکوت همانند شکستن گوشی آیفون و آتش زدن دلار به راه افتاد، اما اکنون ترکیه بدون هیچ دستاوردی و پس از تحمل زیانهای بسیار عقب نشینی کرده و کشیش برانسون را آزاد کرده است که همین امر موجب خشم طرفداران تند رو اردوغان که در این کمپینها شرکت کرده بودند شده است.