«انزوای امرالی همه کوردها را تحت تاثیر قرار می‌دهد»

مراد کالماز رئیس‌مشترک ه‌د‌پ در استانبول اظهار داشت؛ انزوای امرالی بر خلق کورد، خلق ترک و تمام مردمان خاورمیانه تاثیر می‌گذارد.

در پی تحمیل انزوای مطلق بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، بیش از ۳۰ ماه است هیچ خبری از وی دریافت نشده است. انزوای مطلق به کشتار ونسل‌کشی خلق کورد می‌انجامد.

رئیس‌مشترک ه‌د‌پ در استانبول؛ مراد کالماز در گفتگویی درباره این موضوع با خبرگزاری فرات عنوان کرد: با اتمام پروسه صلح، انزوای تحمیلی شدیدتر شد و این خلاف خواست سیاسی خلق کورد است. نیز افزود: انزوا ابتدا از امرالی آغاز شد و سپس همه زندان‌ها را دربرگرفت و از آنجا به سطح جامعه رسید.

کالماز اعلام داشت که از این پس تلاش‌هایشان را تقویت خواهند کرد تا به انزوای امرالی و سایر زندانها پایان دهند. زیرا این انزوا بر بیش از ۱۰ هزار زندانی سیاسی و در کل بر خلق کورد تاثیر دارد.

وی تاکید نمود که این انزوا تنها یک نفر را شامل نمی‌شود، بلکه علیه تمام خلق کورد است و درنتیجه تمام خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است. این سیاست به‌ویژه بر سوریه، ایران، عراق و باشور کوردستان نیز تاثیر کرده است. لذا باید دانست که این انزوا تنها متوجه خلق کورد نیست و ضد تمام جوامع ترکیه است.

مراد کالماز در ادامه صحبت‌هایش گفت: یکی از دلایل اصلی بحران اقتصادی موجود در ترکیه، انزوای امرالی است، زیرا سیاست جنگی موجب این بحران شدید شده است.

نامبرده به مقطع پروسه صلح اشاره نموده و گفت: تنها راه حل برای پایان‌دادن به جنگ؛ مذاکره است و مخاطب اصلی آن نیز آقای اوجالان است و برای این منظور باید ابتدا انزوای تحمیلی در زندان امرالی و تمام زندان‌ها و بر جامعه ترکیه پایان یابد.