'چیزی جز بدحالی نیست'

در رابطه با حملات شیمیایی بە مدارس و مسموم‌سازی دانش‌آموزان کە بعد از ایام نوروز تشدید یافته، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ایران ادعا کرد کە این مسمومیت‌‌ها چیزی جز بدحالی نبودە است.

وزیر بهداشت در ادعاهای خود مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان گفتە است: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد در بیش از ٩٠ درصد بدحالی دانش‌آموزان هیچ نوع مسمومیتی دیدە نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و بیشتر شاهد استرس بودیم و درصد کمی نیز مربوط بە شیطنت‌هایی بودە کە صورت گرفتە است.

ادعاهای وزیر بهداشت در حالی بیان می‌شود کە شمار زیادی از دانش‌آموزان دچار سردرد، تهوع، بی‌حسی در اعضای بدن شدە و بە علت وضعیت وخیم در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتەاند.

نیز تاکنون چندین دانش‌آموز از جملە یک دختر در مشهد و یک پسر اهل کامیاران ساکن تهران بر اثر مسمومیت ناشی از گازهای ناشناختە در مدارس جان خود را از دست دادە و خانواده‌های آنها تحت فشار امنیتی قرار گرفتە تا بە اجبار مرگ فرزندان خود را تصادفی و یا بیماری‌های زمینەای اعلام کنند.

همچنین دو معاون مدرسە نیز در سنە و کامیاران بە علت وضعیت وخیم ناشی از مسمومیت در بیمارستان بستری شدەاند.

از سوی دیگر به گفته‌ی رسانه‌ها و چهره‌های شناخته و مخالف دولت ایران، اظهارات وزیر بهداشت را پردەپوش کردن جنایات سازماندهی شدە دولت علیە زنان و دانش‌آموزان، پیشگامان قیام «ژن، ژیان، ئازادی» و جهت سرکوب قیامی است کە ٧ ماە است ادامە دارد.