گریلاهای عرب ه‌پ‌گ: ما تا پایان مبارزه می‌کنیم

گریلاهای انترناسیونالیست ه‌پ‌گ درباره هدف حملات دولت اشغالگر ترکیه صحبت کردند و از خلق عرب و به‌ویژه جوانان خواستند تا از مبارزات آزادی حمایت کنند.

دولت اشغالگر ترکیه به‌ویژه در سالهای اخیر در نبرد با گریلا تمام قدرت نظامی خودش را در سطح بسیار بالا به‌کار می‌گیرد. بیش از همه از بمب‌های شیمیایی و انواع بمب‌های ممنوعه استفاده می‌کند و بی‌وقفه مناطق حفاظتی مدیا را با هواپیما، توپخانه و خمپاره بمباران می‌کند. گریلاهای عرب انترناسیونالیست، در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه با خبرگزاری فرات صحبت کردند و از خلق عرب خواستند تا از مبارزات آزادی دفاع کنند.

«ما با روحیه عگیدها مبارزه می‌کنیم»

گریلای ه‌پ‌گ "انتقام گلهات" اظهار داشت که هدف اصلی از حملات به ما اشغال باشور کوردستان است و چنین افزود: هدف دشمن از این عملیات‌های گسترده این است که پیش از رسیدن به فصل زمستان بتواند جاهای زیادی را اشغال کند. زیرا فصل زمستان به زیان آنهاست و تجهیزات و هواپیماهای جنگی‌شان زمین‌گیر و محدود می‌شوند. لذا عملیات‌هایشان را تشدید کرده‌اند. در مقابل آن ما نیز تمهدیدات خود را انجام داده‌ایم. با آغاز حملاتشان با ضربات سنگینی روبرو شدند. حالا دشمن در چنان وضعیتی است که نمی‌داند چکار کند و کلافه شده است. نظامیان دشمن در همه جا با عملیات و یورش زمینی ما روبرو هستند. آنان از لحاظ روانی به‌هم ریخته‌اند. هدفمان نابودی آنان و بیرون‌کردن کاملشان از سرزمین‌مان است.»

گریلا گلهات اعلام کرد که آنان به دولت اشغالگر ترکیه اجازه نخواهند داد خاک کوردستان را اشغال کند و چنین ادامه داد: بگذار دشمن خیال نکند که می‌تواند بخشی از خاک ما را اشغال کند. متینا این بار فرق دارد! متینا برای ارتش ترکِ دشمنِ بشریت به مکان مرگ و گورستان مبدل خواهد شد. ما به خودمان ایمان داریم. منبع الهام و باورمان رهبر آپو است. ما همه بر این اساس مبارزه می‌کنیم. هیچ قدرتی نمی‌تواند جنبش ما را نابود کند. زیرا جنبش آزادی بر اساس معیار اخلاقی تاسیس شده است.

«ما با روحیه عگیدها مبارزه می‌کنیم و به مقاومتمان ادامه می‌دهیم»

گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) گلهات خاطرنشان کرد که تئوری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای حل مسائل تمام خلق‌های خاورمیانه است و خطاب به خلق عرب اعلام داشت: «پیام من به‌ویژه برای تمامی جوامع عرب است. به‌عنوان خلق عرب ما دیگر نباید تحت اشغال آمریکا و روسیه زندگی کنیم. ما باید با اراده و قدرت خود، جوامع خودمان را اداره کنیم. اگر ما خواهان جامعه‌ای دموکراتیک و خودمدیریتی دموکراتیک هستیم، باید از تئوری و ایده‌ی رهبر آپو حمایت کنیم. زیرا تنها او می‌تواند مسائل خاورمیانه را حل‌وفصل کند. همچنین مسائل دینی و مذهبی و طبقاتی را نیز جوابگوست. باید این را در نظر بگیریم. هدف از بودنم در اینجا به‌عنوان یک گریلای عرب؛ نه تنها مبارزه برای کوردستان، بلکه در ابتدا برای خودم است. زیرا می‌دانم که اگر دولت ترکیه اینجا را اشغال کند، سپس به‌طرف مناطق اعراب نیز حرکت می‌کند. با این اشغالگری‌هایش درصدد احیای مجدد امپراتوری عثمانی است. ما اجازه این کار را نخواهیم داد. طبق افکار و تئوری رهبر آپو، ما با روحیه عگیدها مبارزه می‌کنیم و به مقاومتمان ادامه می‌دهیم.»

«هدف از حملات، نسل‌کشی است»

گریلای ه‌پ‌گ؛ شیار عرب نیز از مکان حضورش در سنگر نبرد چنین عنوان داشت: «همچنان که می‌دانیم وضعیت میادین جنگ به‌صورت شفاف برای افکار عمومی توضیح داده می‌شود. به‌ویژه در این سالهای اخیر ارتش ترکیه حملات نسل‌کشانه‌اش علیه خلق کورد را افزایش داده است. برای جلوگیری از نفوذ افکار رهبر آپو در خاورمیانه؛ دست به انواع حملات سنگین می‌زنند. به همین دلیل امروزه کاملا به جوامع آزادیخواه و دموکراسی‌طلب یورش می‌برند. ما اکنون در میادین نبرد در کوهستان متینا جای گرفته‌ایم. دولت اشغالگر ترکیه در اینجا دست به حملات نسل‌کشانه‌ی متعددی زده است. هدف از این حملات اشغال منطقه و تثبیت حاکمیت خود بر آن است. می‌خواهند با حمایت نیروهای همکار در باشور کوردستان این هدفشان را عملی کنند. در عملیات‌های اخیرشان نیز ما با وقایع زیادی از این دست روبرو شدیم. در جاهای زیادی خواستند تا در مقابل ما یک جنگ سخت را دنبال کنند. اما ما با دقت کامل برخورد کردیم و نگذاشتیم تا دشمن به اهدافش برسد.»

«ما نیروهای اشغالگر را شکست داده و تا پایان به مقاومت ادامه می‌دهیم»

گریلا شیار درباره هدف پیوستنش به صفوف گریلا نیز اینگونه توضیح داد: مانند یک رفیق از خلق عرب، ما حالا در صفوف جنبش آزادی جای گرفته‌ام. برای اینکه به مانعی در برابر حملات دشمن مبدل شوم، به صفوف گریلا پیوستم. به همین دلیل من بسیار خشنود و سربلندم. حضور من در اینجا بسیار ارزشمند است. حملات دشمن با عملیات‌های اخیرش افزایش یافته است. ما نیز برای ایستادگی در برابر این حملات به مناطق جنگی آمدیم. در هر محوری جنگ نسل‌کشی دنبال می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه از هر طرفی سازمان جاسوسیش را به‌کار انداخته و درحال فعالیت و یورش است. من نیز می خواهم به عنوان یک گریلای آزادیخواه در مقابل حملات اشغالگران ایستادگی کنم و بجنگم. وظیفه ما دفاع‌کردن است. ما نیروهای اشغالگر را شکست داده و تا پایان مقاومت می کنیم.

«زنده‌باد اتحاد خلق‌های عرب و کورد»

شیار عرب در پایان خواهان حمایت خلق عرب شد و گفت: «خلق عرب باید از این مبارزه‌ی شرافتمندانه حمایت کنند. جوانان ما نیز باید به این مقاومت ملحق شوند و علیه فاشیسم بجنگند. زنده‌باد اتحاد خلق عرب و کورد، زنده‌باد رهبر آپو، ژن ژیان آزادی.»