ه.د.پ: ما تا آخر علیه دستگیری‌ها مبارزه خواهیم کرد!

ه.د.پ با بیان اینکه حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ عملیات سیاسی خود را با نزدیک شدن به انتخابات افزایش داده است، گفت: حزب ما، ساختارهای ما و نیروهای مبارز در ترکیه تا پایان در برابر این کودتا مقاومت خواهند کرد.

هیئت اجرایی مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) نارضایتی خود را از عملیات انتخاباتی دولت آ.ک.پ- م.ه.پ اعلام کرد. ه.د.پ گفت: دولت آ.ک.پ- م.ه.پ حمایت عمومی و مشروعیت اجتماعیش را از دست داده و با نزدیک شدن به انتخابات، عملیات سرکوب سیاسی را افزایش داده است. عملیاتی که در آمد علیه حزب ما، روزنامه نگاران و وکلا آغاز شد، دیروز در آنکارا و صبح امروز در استانبول ادامه یافت. شاهین توموکلو، رئیس مشترک کل حزب سوسیالیست محرومان (ESP) که بخشی از حزب ما است، نامزدهای پارلمانی حزب چپ سبز، اعضای ESP و خبرنگاران مخالف نیز دستگیر شدند.

در بیانیه ه.د.پ موارد زیر آمده است:

وی افزود: ما قبلاً به آن اشاره کرده‌ایم، اجازه دهید دوباره بگوییم: این امواج دستگیری نقشه‌ای است که برخلاف اراده‌ی رای‌دهندگان ترکیه انجام شده است. این حملات، عملیات انتخاباتی ترکیه است. حزب ما، ساختارهای ما و نیروهای مبارز در ترکیه تا آخر در برابر این کودتا مقاومت خواهند کرد. ما در برابر کودتای استانداران قیوم سر فرود نیاوردیم و امروز در برابر کودتای انتخاباتی نیز سر تسلیم فرود نخواهیم آورد. ما این قدرت و عزم را داریم که جلوی این اقدامات غیراخلاقی دولت و وزیر امور جنایی را بگیریم که اراده و انتخاب مردم را "کودتا" تعریف می‌کند.

ما از همه احزاب سیاسی، مخالفان و افکار عمومی دمکراتیک می‌خواهیم:

جلوی این قطب نمای انتخابات بایستند! این به همه ما مربوط می‌شود. این عملیات، عملیات سیاست قطب نما، سرقت صندوق‌های رأی و اراده خلق است. به همین دلیل است که همه باید در مقابل این رژیم ستمگر بایستند.