ک.ج.ک جشن رمضان را تبریک گفت

کمیته خلق و باورمندی‌های ک.ج.ک جشن رمضان را تبریک گفت و خواست عاملی برای آزادی، عدالت و برابری باشد.

کمیته خلق و باورمندی‌های ک.ج.ک به مناسبت جشن رمضان بیانیه‌ای صادر کرد و از همه مسلمانان خواست تا علیه فاشیست‌ها، اقتدارگرایان، دشمنان جامعه، تجار مذهبی و فرقه‌گرایان مبارزه کنند.

پیام کمیته خلق و باورمندی‌ها برای ماه مبارک رمضان به این شرح است: "علماء اسلام و امت اسلامی امسال در میان مشکلات فراوان روزه رمضان را به پایان رساندند. ما امیدواریم که رمضان 2023 عاملی برای عدالت، آزادی و برابری برای همه خلق‌ها باشد. عاملی برای برادری، صلح و اتحاد بین خلق‌ها و مذاهب، ساختن یک زندگی دموکراتیک باشد. ابتدا به مسلمانان کوردستان تبریک می‌گوییم؛ به همه مسلمانانی که در عبادت خود برای همه بشریت حق، عدالت، خیر و حقیقت طلب می‌کنند.

با شرایط و سختی‌های زمین‌لرزه به استقبال جشن می‌روند

ما به عنوان خلق کوردستان در یک شرایط حساس به استقبال جشن رمضان می‌رویم. این زلزله بیش از یک فاجعه طبیعی، توسط حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ به ابزار نسل‌کشی تبدیل شد. چون تمهیدات و اقدامات لازم صورت نگرفت، برای خلق ما به فاجعه بزرگی تبدیل شد. دولت از مالیات زلزله برای اهداف کثیف خود استفاده کرد و آن را صرف جنگ علیه بشریت در کوردستان کرد. به همه دزدها، قاتلان، متجاوزین و فروشندگان مواد مخدر در اطراف داده شد. بعد گفت تقدیر است و می خواهد حلالش کنند. برای جلوگیری از تبدیل شدن حوادث طبیعی به فاجعه می توان اقدامات احتیاطی انجام داد و در حال انجام است. متأسفانه حکومت فاشیست آ.ک.پ- م.ه.پ که از دین ما سوءاستفاده می‌کند تدابیر لازم را انجام نداد و باعث شد بیش از 100 هزار نفر از خلق ما جان خود را از دست بدهند. این سرنوشت نیست، این یک کشتار عمدی است. خلق ما از این قاتلان مردم و تجار دین‌مان حساب خواهند خواست. خلق ما در منطقه زلزلهزده درمان مشکلات یکدیگر خواهند بود. خلق کورد و نیروهای دموکراتیک زخم‌های خلق آسیب‌دیده‌ی ما را حتی در جشن می‌پوشانند و برای نیازمندان کمک‌حال بیشتری خواهند بود.

انتخابات یک فرصت عالی است

اول از همه، فرصت بزرگی برای خلق کورد، برای همه خلق‌ها، مذاهب، زنان و جوانان ترکیه ایجاد شده است. به ویژه برای خلق کورد که در معرض حملات نسل‌کشی قرار دارند، با انتخابات بهار امسال روند حوادث بزرگی آغاز خواهد شد. برای تحقق این امر، به نفع کوردها، علویان، عرب‌ها، اقوام و مذاهب مختلف، به نفع زنان و جوانان، خلق  باید با بسیج بیشتر تلاش کنند، سازماندهی و در این روند مشارکت کنند. بنابراین روند انتخابات هم برای خلق ترکیه و هم برای جامعه کوردستان یک فرآیند مهم است. مبارزاتی که جنبش آزادی کوردستان در طول ۵۰ سال انجام داده است، حکومت فاشیستی را در معرض فروپاشی قرار داده است. خلق کورد مصمم هستند که این روند را از طریق انتخابات حل‌وفصل کنند.

به اندازه عبادت خیر است

پس باید بدانیم که تلاش برای آزادی، عدالت، برابری و صلح اجتماعی، مبارزه در این راه به‌اندازه عبادت خیر است. همه مسلمانان ترکیه که به دموکراسی و آزادی معتقدند باید بدون تردید به این روند بپیوندند. خلق و باورمندی‌های ترکیه، فرهنگ‌های ترکیه؛ سرنوشت آنها را در این انتخابات رقم خواهند زد. حزب چپ سبز نقش تعیین کننده‌ای در این انتخابات خواهد داشت.

این وظیفه انسانی هر مؤمنی است

خلق کورد از روزی که دین اسلام را به رسمیت شناختند و برادری امت را پایه و اساس خود قرار دادند؛ همواره در حمایت و دوستی با افراد مذاهب مختلف بوده‌اند. به خصوص در ۵۰ سال گذشته با جنبش آزادی، این فرهنگ با دانش، مغز و معیارهای یک زندگی دموکراتیک و آزاد قوی‌تر شد. از  ه.آ.د.ای.پ  تا ه.د.پ و در نهایت حزب چپ سبز، احزابی مانند اینان نتایج و ارزش‌های این مبارزه هستند. بنابراین مبارزه اجتماعی باید با روش دسته‌جمعی انجام شود، تشکیلات تقویت شود، بیشتر کار شود و ائتلاف کار و آزادی در این انتخابات پیروز گردد. مقدمتا در کوردستان در هر منطقه‌ای که خلق کورد هستند، وظیفه انسانی هر مؤمنی است که با مغز حکومتی که به کوردها برای نسل کشی، شکنجه، زندان و تحمیل انزوا در شخص رهبر خلق کورد حمله می کند، مقابله کنند.

ما جشن را به هم تبرک می‌گوییم

خانواده‌های زندانیان ما باید ملاقات شوند، حمایت از آنها در بالاترین سطح انجام شود. در این عید باید بیشتر مراقب شهدای خود باشیم، از آنها یاد کنیم و دسته جمعی از اماکن شهدا دیدن کنیم. خانواده شهدایمان را تنها نگذاریم، اعیاد هم را جشن بگیریم و به دیدار هم برویم. به عنوان حرکتی به مناسبت این عید با احترام و سپاس در برابر یاد و خاطره شهدایمان سر تعظیم فرود می‌آوریم و پیمان تقویت مبارزات تا پیروزی را می‌دهیم. دیدار با آسیب‌دیدگان در مناطق زلزلهزده و پاسخگویی به نیازهای آنان خیر بزرگی است. همه مسلمانان منطقه اعم از کورد یا عرب و یا از سایر خلق‌ها باید به زلزله‌زدگان سر بزنند و عید به آنان تبریک گفته شود.

به مناسبت این عید، از خلق خاورمیانه به ویژه مسلمانان می‌خواهیم تا با فاشیست‌ها، اقتدارگرایان، دشمنان جامعه، تجار مذهبی و فرقه‌گرایان مبارزه کنند. به همین دلیل ما بار دیگر جشن رمضان را به تمامی محافل دموکراتیک مسلمان که در مفهوم زندگی مشترک در میان خلق و حامی وحدت خلق هستند، تبریک می‌گوییم. ما بار دیگر ابراز امیدواری می کنیم که این مناسبت وسیله‌ای برای آزادی، عدالت و برابری برای خلق‌های خاورمیانه باشد."