نمایندگی ه.د.پ در هولیر: قاتل توره‌لی یکی از اعضای آ.ک.پ- م.ه.پ است

نمایندگی ه.د.پ در هولیر قتل حسین توره‌لی تاجر را محکوم کرد و از مسئولین اقلیم خواست تا از این قتل‌ها جلوگیری کنند. در این بیانیه اعلام شد که قاتل از اعضای ائتلاف آک..پ- م.ه.پ است.

نمایندگی حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در اقلیم کوردستان در خصوص قتل تاجر و میهن‌دوست باکور کوردستان؛ حسین توره‌لی بیان کرد که تورلی دیروز ساعت ۲۰:۳۰ در مرکز خرید فامیلی مول در دهوک کشته شد.

در این بیانیه آمده است که سیاستمداران ه.د.پ به دلیل فشارهای حکومت ائتلافی حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ) و حزب حرکت ملی(م.ه.پ) مجبور به ترک باکور کوردستان و رفتن به باشور کوردستان هستند، اما حملات سازمان اطلاعات دولتی ترکیه (میت) با همکاری برخی از نیروهای منطقه علیه پناهندگان سیاسی در حال افزایش هستند.

در ادامه بیانیه این مطالب بیان شد: "به ویژه از سال ۲۰۲۱، حملات افزایش یافته است و یاسین بولوت، زکی چلبی، ناگیهان آکارسل و ماموستا شمال در سلیمانیه به شهادت رسیدند.

قاتلان حسین توره‌لی هنوز دستگیر نشده اند، حسین توره‌لی قبل از این حادثه، یکبار دیگر مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده بود. این حملات میت برای تهدید و نابودی شخصیت‌های سیاسی باکور کوردستان که در باشور کوردستان مستقر شده‌اند انجام می‌شود. فردی که حسین توره‌لی را به شهادت رساند از اعضای ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی است.

ما این حمله وحشیانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم، مسئولین ذیربط استان دهوک باید قاتل را پیدا کنند، نگذارند فرار کند و دستگیرش کنند."