نیمی از خانه‌های غزه تخریب یا آسیب دیده است

در حالی که جنگ بین اسرائیل و حماس در بیست و یکمین روز خود ادامه دارد، نیروهای اسرائیلی گزارش دادند که یک بار دیگر یک حمله "هدفمند" انجام دادند. سازمان ملل اعلام کرد که تقریباً ۴۵ درصد از ساختمان‌ها در بمباران اسرائیل تخریب یا آسیب دیده‌اند.

نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که روز پنجشنبه یک "حمله هدفمند" جدید در غزه انجام دادند.

ارتش اسرائیل خبر داده بود که چهارشنبه شب حمله زمینی با «تانک» در شمال منطقه انجام داده است.

گفته شد که حمله اعلام شده روز جمعه توسط نیروهای پیاده نظام ارتش اسرائیل با پشتیبانی «هواپیماهای جنگی و پهپادها» انجام شده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد که «هدف‌های تروریستی متعلق به سازمان تروریستی حماس در محله شجاعیه (منطقه مسکونی در شرق شهر غزه) و در سراسر نوار غزه را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل با بیان اینکه «پرتاب‌کننده‌های موشک ضد تانک و مراکز فرماندهی و کنترل نظامی حماس» را مورد اصابت قرار داده‌اند، با تصریح اینکه «نیروها پس از پایان عملیات منطقه را ترک کردند» گفت که در جبهه‌شان آسیبی ندیدند.

بیش از ۷ هزار نفر مردند

جنگ در ۷ اکتبر با حمله همه جانبه حماس به اسرائیل آغاز شد. اسرائیل از ۷ اکتبر بدون وقفه غزه را بمباران می‌کند. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت حماس در روز پنجشنبه، بیش از ۷ هزار نفر از جمله حدود ۳ هزار کودک جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۲۰ هزار نفر زخمی شدند.

۴۵ درصد از خانه‌ها ویران یا آسیب دیده‌اند

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، تقریباً ۴۵ درصد منازل در نوار غزه "آسیب دیده یا ویران شده‌اند." آژانس ملل متحد با استناد به آمار ارائه شده توسط وزارت فواید عمومی و شهرک‌سازی در منطقه تحت کنترل حماس می‌گوید که بیش از ۱۶۰۰۰ خانه به طور کامل ویران شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در معرض مهاجرت داخلی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۴۰ هزار نفر در موسسه‌هایشان پناه گرفته‌اند.

حماس برای آزادی گروگان‌ها درخواست آتش‌بس کرد

از سوی دیگر بحث و مذاکره در مورد گروگان‌ها ادامه دارد. یکی از نمایندگان حماس به روزنامه روسی کومرسانت گفت که گروگان‌ها بدون آتش‌بس آزاد نمی‌شوند.

به گفته ارتش اسرائیل، حماس از ۷ اکتبر تاکنون حدود ۲۲۰ گروگان را در اختیار گرفته است. دو زن، یک مادر و دختر ۱۷ ساله‌اش، در ۲۰ اکتبر با میانجیگری قطر آزاد شدند. دو زن دیگر ۸۵ و ۷۹ ساله در ۲۴ اکتبر آزاد شدند.

ابوحامد نماینده حماس گفت که به محض شروع جنگ در ۷ اکتبر، حماس قصد خود را برای آزادی "اسرای غیرنظامی" اعلام کرد، اما برای یافتن همه کسانی که توسط گروه‌های مختلف مسلح فلسطینی به زور به غزه برده شده‌اند، زمان لازم است.

نماینده حماس با بیان اینکه برای انجام این ماموریت نیاز به محیطی آرام است، افزود: بمباران اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن ۵۰ زندانی شده است.