رئیس‌جمهور عراق: حضور مقرهای نظامی ترکیه در خاک عراق غیرقابل قبول است

رئیس‌جمهور عراق، عبداللطیف رشید ضمن محکوم و رد کردن تمام تجاوزات دولت ترکیه علیه عراق و اقلیم کوردستان گفت: حملات مستمر ترکیه در اقلیم کوردستان و وجود پایگاه‌های نظامی‌اش در خاک عراق غیرقابل قبول است.

عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که ما تمام تجاوزات دولت ترکیه علیه عراق و اقلیم کوردستان را که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، رد می‌کنیم. دولت ترکیه باید به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد، اما می‌بینیم که همچنان به نقض و اشغال عراق ادامه می‌دهد و گفت: حضور مقرهای نظامی ترکیه در خاک عراق غیرقابل قبول است.

رشید در گفتگویی با العربیه در مورد نقض و اشغالگری‌های دولت ترکیه علیه عراق و اقلیم کوردستان صحبت کرد و گفت: ما همه نقض‌ها و اشغال‌های ترکیه علیه عراق و اقلیم کوردستان را که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، رد می‌کنیم، ترکیه باید وضعیت عراق را در نظر بگیرد، زیرا نقض‌هایش باعث مرگ غیرنظامیان می‌شود.

وی در ادامه گفت: حملات مستمر ترکیه در اقلیم کوردستان وجود دارد و ترکیه در خاک عراق پایگاه‌های نظامی دارد که قابل قبول نیست و ما تلاش می‌کنیم با ترکیه برای حل مسائل به توافق برسیم.

وی گفت: ما تمامی حملاتی را که ترکیه روزانه در هولیر، سلیمانی و دهوک و حومه‌ی آنها انجام می‌دهد، محکوم می‌کنیم.