سی و پنجمین روز از جنگ اسرائیل و حماس: غزه، لبنان و سوریه بمباران شدند

در سی و پنجمین روز از جنگ حماس و اسرائیل، به گفته مقامات حماس، بیمارستان‌ها بار دیگر بمباران شدند. اسرائیل به جنوب لبنان و سوریه نیز حمله کرد.

به گفته وزارت بهداشت دولت حماس، حداقل ۳ بیمارستان یا مناطق اطراف نوار غزه پنجشنبه شب توسط اسرائیل از هوا بمباران شد.

حمله به بیمارستان‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «اسرائیل در چند ساعت اخیر، چندین بیمارستان را مورد حمله قرار داده است.

گزارش شده است که بمبی در حیاط بیمارستان الشفاء که بیمارستان اصلی شهر غزه است، پرتاب شده و این حمله تلفات و مجروحاتی در پی داشته است. اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع ارائه نشده است.

اسرائیل این حمله را تایید نکرده است، اما قبلاً مدعی شده بود که حماس یک مرکز فرماندهی و یک تونل در زیر بیمارستان الشفاء ساخته است. این اتهام از سوی گروه فلسطینی رد شد.

تقریباً ۱۱ هزار نفر کشته شدند

وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون ۱۰ هزار و ۸۱۲ نفر در بمباران اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند. این آمار هر ساعت افزایش می‌یابد.

اسرائیل به نیروهای ویژه حماس حمله کرد

به گزارش هاآرتز، ارتش اسرائیل و شین بت سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل، روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اعضای (نخبگان) نیروی نخبه حماس در عملیاتی در جبالیه در شمال غزه کشته شدند.

بر اساس این خبر، احمد موسی فرمانده تیم نیروهای ویژه و عمر الهندی از فرماندهان نظامی حماس از جمله اعضای کشته شده حماس هستند.

در این بیانیه اعلام شده است که محمد کحلوت، رئیس یگان تک تیرانداز حماس در شمال نیز کشته شده است.

یک وقفه چند ساعته

اگرچه کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که امکان آتش‌بس وجود ندارد، اما اسرائیل روز پنجشنبه پذیرفت که باید در شمال نوار غزه آتش‌بس برقرار شود.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اسرائیل چهار ساعت در درگیری‌ها در مناطق تعیین شده در نوار غزه توقف خواهد کرد که سه ساعت قبل از آن اعلام خواهد شد.

به گفته کربی، اسرائیلی‌ها در این وقفه عملیات نظامی در این مناطق انجام نخواهند داد.

نتانیاهو: ما هدفی برای اداره غزه نداریم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با بیان اینکه ارتش در حمله به حماس «پیشرفت خوبی» دارد، گفت که آنها قصد حکومت یا اشغال غزه را ندارند.

نتانیاهو در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «ما در تلاش نیستیم غزه را اداره کنیم، همچنین سعی نمی‌کنیم آن را اشغال کنیم، بلکه سعی می‌کنیم آینده خوبی برای آنها و خودمان رقم بزنیم.»

سوریه بمباران شد

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد علیه هواپیمای بدون سرنشینی که روز پنجشنبه به مدرسه‌ای در شهر جنوبی ایلات سقوط کرد، روز جمعه سوریه بمباران شده است. همچنین اعلام شد که  « سازمان مهاجم» مورد اصابت قرار گرفته است.

اسرائیل اعلام کرد که آنها رژیم سوریه را مسئول هر حمله از سوریه می‌دانند.

جنوب لبنان بمباران شده است

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که عملیات تخریب زیرساخت‌های «حزب الله» در لبنان ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: «هواپیماهای جنگی در پاسخ به حملات به اسرائیل، اهداف حزب الله لبنان را هدف قرار دادند.»

یک موشک در دریای سرخ ساقط شد

گزارش شده است که ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه با سامانه دفاع موشکی ارو 3 یک موشک را در دریای سرخ رهگیری کرد.