حمله اشغالگرانه دولت ترک به خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه- چهارمین روز

خلقهای شمال و شرق سوريه به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه می‌دهند

19:18

جنگ شدیدی در شرق و جنوب سریکانی در جریان است. در جاده منتهی به روستای تل‌خلف و در جاده شهرک صنعتی نبرد سنگینی با اشغالگران در حال انجام است. ارتش غاصب ترک مرکز سریکانی را آماج حملات توپخانه‌ای قرار داده و هواپیماهای جنگنده ژریم ترک در آسمان به گشتزنی می‌پردازند.

19:12

دژوار عامودی فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک در سریکانی در سخنانی به خبرنگار آژانس خبری فرات اعلام کرد که شهر سریکانی تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک است و هیچ اشغالگری به این شهر وارد نشده است. دژوار افزود روحیه‌ی مبارزان عالیست و دو خودرو زرهی دشمن را منهدم کرده‌اند و تعداد زیادی تبهکار را به هلاکت رسانده‌اند.

 

15:33

https://t.me/anfpersian/31970

13:01

 

12:51

 

12:50

تصاویری از مقاومت خلق‌های روژاوا علیه رژیم اشغالگر ترک در سریکانی

 

12:21

بسی هوزات: از تمامی آحاد خلقمان، از تمامی کسانی که خواهان صلح و دمکراسی و خصوصا زنان خواستار مقاومت و حمایت هستم. آنچه که در روژآوا در جریان است، انقلاب زنان است، با پیشاهنگی زنان مدلی سیاسی ایجاد شده است.

 

10:54

نورالدین دمیرتاش: نباید روژاوا به سرانجام جمهوری کوردستان در مهاباد دچار شود. به همین دلیل باید خلق کورد و همه‌ی نیروهای پیشاهنگ با هم متحد شوند.

10:34

مهین‌دوستان و نمایندگان احزاب باشور کوردستان با تظاهراتی در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر هولیر حمله دولت اشغالگرانه دولت به خاک روژاوا را محکوم کردند.

10:28

حمله به غیرنظامیان در گرسپی

ارتش ترک و تبهکارانش در جنوب گرسپی ١٠ پناهگاه غیرنظامیان را بمباران کردند که در آنها شهروندانی از منبج، طبقا و رقا پناه گرفته بودند.

10:17

 

مسئول امور خارجه‌ی شمال و شرق سوریه کمال عاکف اعلام کرد، به دلیل حملات اشغالگرانه ی ترکیه به شمال و شرق سوریه ۷۰ هزار تن مجبور به کوچ شده‌اند.