خودمدیریتی دمکراتیک: روسیه و آمریکا مسئول حمله ترکیه به کوبانی هستند

رهبری خودمدیریتی منطقه فرات با انتشار بیانیه‌ای از روسیه و آمریکا خواستند که بر اساس توافقنامه با منطقه فرات عمل کرده و برای حملات دولت ترک محدودیت قایل شوند.

دولت ترک در جریان حمله‌ای روز گذشته که در ساعت ۳:۴۰ دقیقه انجام شد از طریق هواپیماهای بدون سرنشین به یک پایگاه نیروهای اطلاعاتی کوبانی حمله کرد. دو ساعت بعد از این حمله، با دو موشک مرکز عمومی نیروهای امنیت داخلی را نیز مورد هدف قرار داد. در رابطه با این موضوع رهبری خودمدیریتی منطقه فرات در مقابل ساختمان مجلس رهبری منطقه فرات بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه رهبران سازمان‌های مدنی منطقه فرات و ریاست مشترک محلس خودمدیریتی، محمد شاهین نیز حضور یافتند.

بیانیه از سوی محمد شاهین قرائت شد. در این بیانیه شاهین اعلام کرد در حالیکه تمامی خلق و دولت‌های جهانی در حال مقابله با ویروس کرونا هستند و جهان اسلام در حال برگزاری ماه رمضان است، دولت ترک با هواپیماهای بدون سرنشین کوبانی را مورد هدف قرار می‌دهد و از این طریق تمامی تفاهمنامه‌های امضا شده پیشین را نقض می‌کند.

رهبری خودمدیریتی از روسیه و آمریکا درخواست نمود که بر اساس پیمانهای خود در رابطه با تامین امنیت خاک سوریه و محدود کردن حملات دولت ترک علیه روستاهای کانتون گری سپی و کوبانی عمل کنند. رهبری خودمدیریتی در این رابطه اعلام کرد که علیرغم عقب‌نشینی نیروهای سوریه دمکراتیک از مناطق مرزی طی ۶ ماه گذشته، حملات دولت ترک همچنان ادامه دارند.

در بیانیه آمده است که این حمله صرفا آسیبهای مادی از خود برجای گذاشته است.