انتخابات کنگره استار برای نامزدهای شهرداری مشترک در شهبا آغاز شد

انتخابات کنگره استار برای نامزدهای شهرداری مشترک زن در تمامی مناطق و روستاها از دیروز در کانتون عفرین و شهبا آغاز شد.

در شهبا علیرغم همه حملات اشغالگرانه و با وجود همه مشکلات ناشی از آوارگی، زنان در حال اثبات خود هستند و دیروز مرحله اول انتخابات شهرداری مشترک آغاز شد؛ زنان عفرین و شهبا هم اکنون به مراکز رای دهی می‌روند تا رای خود را به نامزدهای شهرداری مشترک بدهند.

در کانتون‌ عفرین و شهبا، انتخابات زنان برای نامزدهای شهرداری از ساعت ۹ دیروز آغاز شد. نامزدها در ۵ بخش فافین، احداس، احرز، تل رفعت و شروا در انتخابات شهرداری مشترک شرکت می‌کنند. تعداد زنانی که نام خود را به عنوان کاندیدای انتخابات در سطح کانتون عفرین و شهبا اعلام کردند ۳۹ نفر است. علاوه بر این صندوق‌ها در ۲۰ روستا و بخش از کانتون عفرین و شهبا توزیع شده است و در ساعات آتی زنان عفرین و شهبا بار دیگر مهر مقاومت خود را در این ایام تاریخی حک خواهند کرد.

الیف شیخ محمد یکی از زنانی است که نام خود را برای انتخابات ناحیه تل رفعت ثبت کرده است. الیف شیخ محمد نظر خود را درباره انتخابات با خبرگزاری فرات در میان گذاشته و گفت: «در این روزهای تاریخی و در سده ملت دموکراتیک که از طریق این انتخابات پاسخی به اشغالگرانی خواهد داد که همیشه در فکر کشتن خلق کورد و ویرانی هستند، این اولین مرحله از انتخابات شهرداری‌های مشترک است. به همین دلیل ما انتخابات را با روحیه و اشتیاق فراوان آغاز کرده‌ایم و خلق ما به مراکز رای گیری می‌روند و رای خود را به نامزدها می‌دهند. این مرحله اول انتخابات است، در ۳۰ آوریل مرحله دوم انتخابات سراسری آغاز می‌شود و زنانی که امروز پیروز انتخابات می‌شوند به انتخابات ۳۰ آوریل راه می‌یابند. اهمیت این دو مرحله این است که پاسخی به سیاست‌های دشمن می‌شود و پاسخ درستی به مطالبه آزادسازی مناطق اشغالی خواهد بود.»

زنان از سنین پایین تا ۷۰ ساله با اشتیاق فراوان به شعب اخذ رای می‌روند و رای خود را به صندوق می‌اندازند. هاجر حسن نیز که یکی از زنان مهاجر است که در اردوگاه برخودان ساکن است می‌گوید: «امروز انتخابات زنان آغاز شده است. من به عنوان یک زن عفرینی امروز آمده‌ام به زنان رای بدهم تا بتوانند امورات خود را پیش ببرند. چون امروز زنان در همه جا جایگاه خود را پیدا می‌کنند و به خود می‌بالند؛ به همین دلیل امروز با شور و شوق و روحیه بالا به پای صندوق‌های رای می‌رویم تا به زن کورد رای دهیم و بگذاریم او برای خلقش و در همه جا در کنار خلقش کار کند.»

هاجر حسن در پایان سخنان خود از زنان خواست تا به مراکز انتخاباتی بروند و به زنان رای دهند و ادامه داد: «زنان باید اراده خود را در هر صندوقی نشان دهند. سازمان‌دهی و اتحاد ما، نیروی ما در برابر اشغال‌گری و تهاجم است. ما همیشه وجود خواهیم داشت و هرگز تسلیم را نمی‌پذیریم.»

 

در پایان زینب محمود محمود که در انتخابات روستای وحشیه از توابع شهرستان فافین نامزد شده است بیان کرد که او با دیدن جوش و خروش مردم به وجد آمده است و ادامه داد: «از ساعات صبح تعداد افراد زیادی آمده‌اند و با شور و نشاطی که در این انتخابات شرکت کردند و رای دادند به ما شور و شوق و روحیه زیادی دادند. زنان هر نامزدی را برای خود انتخاب کنند، برای خدمت به خلق کار خواهد کرد.»