برگزاری مراسم ترحیم در قامشلو برای شهید محمود درویش

خیمه تسلیت شهید محمود درویش که در حمله ارتش ترکیه به روستای «گِردوان» به شهادت رسید، در قامشلو برپا شد. اهالی به خانواده شهید تسلیت گفتند.

صدها تن از ساکنان قامشلو به خانواده شهید محمود درویش که در حمله ارتش ترکیه به روستای «گردِوان» به شهادت رسید، تسلیت گفتند.

خیمه ترحیم در محله میسلون قامشلو برپا شد. اهالی و اعضای نهادها از خیمه ترحیم بازدید کردند.

در این مراسم تسلیت محی‌الدین حسن به نمایندگی از شورای خانواده‌های شهدا سخنرانی کرد. محی‌الدین ابتدا به خانواده و دوستان شهید تسلیت گفت و سپس به سیاست دولت اشغالگر ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: «دشمن خلق‌های آزادی‌خواه، یعنی دولت اشغالگر ترکیه به ما حمله می‌کند. می‌خواهد مردم را از بین ببرد. ما از ابتدای انقلاب روژاوا هزاران شهید داده‌ایم. الان هم هر چقدر هم که دولت اشغالگر ترکیه به ما حمله کند، مقاومت می‌کنیم و تسلیم آن نمی‌شویم.»

همچنین نظیر صوفی یکی از فرماندهان شورای نظامی قامشلو گفت: «دولت اشغالگر ترکیه در برابر مقاومت گریلاهای جنبش آزادی شکست می‌خورد و به همین دلیل درمانده شده و به روژاوا و مردم آن حمله می‌کند. اما آماده شدن مردم زیر چادر تسلیت پاسخی به دشمن است.»

نظیر صوفی افزود: «برای دستیابی به آزادی هزینه‌های سنگینی باید پرداخت کرد. ما با شهدا تجدید پیمان می‌کنیم و همواره پیرو خط آنان خواهیم بود.»