در شهبا و شدادی حملات اشغال‌گرانه محکوم گردید

در شهبا و شدادی با انجام راهپیمایی حملات دولت ترکیه با همکاری پ‌د‌ک محکوم گردید و به مقاومت گریلا درود فرستاده شد.

مردم شمال و شرق سوریه با انجام کنش‌های مختلف حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا را محکوم کردند و تاکید نمودند، گریلاها در کوهستان‌های کوردستان داستان قهرمانی ثبت می‌کنند.

ارتش اشغال‌گر ترکیه با همکاری حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) از ۱۶ آوریل حملات شدیدی را به مناطق حفاظتی میدیا آغاز کرده است، علیه این حملات اعتراضات خلق و فراخوان برای مقابله با آن در حال افزایش است.

حسکه

مردم منطقه‌ی شدادی برای محکوم کردن حملات دولت اشغال‌گر ترکیه راهپیمایی انجام دادند.

حنا السهال عضو کنگره استار منطقه‌ی عریشه‌،  حملات دولت اشغال‌گر ترکیه و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم نمود و درخواست نمود این حملات که ضد عرف و قوانین بین‌المللی انجام می‌شود، پایان یابد.

عوده‌ حسین عضو اجرایی مجلس خانواده‌ی شهدای شدادی گفت: «حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به نیروهای گریلا که در کوهستان‌های کوردستان داستان قهرمانی ثبت می‌کنند را محکوم می‌کنیم.»

در ادامه حسین گفت: «هدف این حملات عدم امنیت در منطقه و بازگشت حکومت عثمانی است.»

این راهپیمایی با شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «با جان و دل با شما هستیم ای شهید» به پایان رسید.

شهبا

احزاب سیاسی در کانتون عفرین و شهبا در منطقه‌ی احداس برای محکوم کردن حملات بیانیه قرائت کردند.

در این بیانیه حملات محکوم شدند و تاکید گردید، رژیم ترکیه به دشمنی با دولت‌های همسایه و مورد هدف قرار دادن امنیت و ثبات ادامه می‌دهد، حملات اخیر نیز به مناطق حفاظتی میدیا برای انتقام‌گیری از شکست در انتخابات شهرداری‌هاست، همچنین نشان دهنده‌ی چهره‌ی واقعی پ‌د‌ک و همکاری این حزب با اشغال‌گران است.

در پایان بیانیه تاکید شد، لازم است همگان با این حملات مقابله کنند و از خلق عراق خواسته شد علیه پ‌د‌ک موضع‌گیری نمایند.