گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزات آزادی در شهر حسکه

در مراسمی که به مناسبت هفته قهرمانی در شهر حسکه برگزار شد، یاد و خاطره ۱۳۸ قهرمان جنبش آزادی کوردستان و انقلاب شمال شرق سوریه که در تاریخ‌ها و مکان‌های متفاوت به شهادت رسیدند، برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ۱۳۸ گریلای نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ)، اتحاد زنان آزاد استار (یژا استار)، شروانان نیروهای سوریه دموکراتی (ق.س.د) و یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) که در ماه مارس در مکان‌ها و تاریخ‌های متفاوت به شهادت رسیدند، برگزار شد.

در مراسم بزرگداشت شهدا که در سالن سردم واقع در محله مشرفه برگزار شد، مهاجران سریکانی، خانواده‌های شهدا، صدها شهروند از شهرها و روستاها حضور داشتند.

فیدان سیدو، عضو شورای کانتون حسکه در این مراسم طی سخنانی با یادآوری اینکه شهدا برای تامین امنیت منطقه جان خود را فدا کردند و گفت که با احترام در برابر شهدای مارس سر تعظیم فرود آورده و یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند.

فیدان هفته قهرمانی را در شخصیت شهید ماحصوم کورکماز را تبریک گفت و اظهار کرد: شهید ماحصوم کورکماز معتقد بود که اعتماد و فداکاری از عوامل اصلی انقلاب هستند. شهید ماحصوم و همه رزمندگانش از ابتدای انقلاب تا به امروز بر اساس همین ارزش‌های ایمانی جنگیده و پیشرفت کرده‌اند.

شورش حسکه از فرماندهان شورای نظامی منطقه جزیره در این مراسم با گرامیداشت هفته قهرمانی خاطرنشان ساخت که مظلوم دوغان و ماحصوم کورکماز رهبران انقلاب هستند و مبارزات ماحصوم کورکماز تا امروز ادامه داشته است.

پس از پایان سخنان، تصویری درباره‌ی حیات مقاومت و مبارزه شهید ماحصوم کورکماز در جنبش آزادی کوردستان و عکس ۱۳۸شهید نمایش شد.

شرکت‌کنندگان در پایان این مراسم بر مقاومت شهدا و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود فرستادند.