حملات علیه اراده‌ی خلق را درهم می‌شکنیم

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه یاد شهدای قیام ۱۲ مارس را گرامی داشت و به این اشاره کرد که قیام از ورزشگاه قامیشلو آغاز شد و باعث از بین رفتن فشار و ترس شد.

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه به مناسبت ۲۰مین سالگرد قیام ۱۲ مارس بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه اعلام شده است که با وجود این‌که رژیم سوریه تلاش می‌کرد تا آشوب برپا نماید، اما قیام ۱۲ مارس از قامیشلو آغاز شد و در حلب، کوبانی، دمشق و مناطق جزیر گسترش یافت و ترس و ستم را شکست.

در بیانیه ذکر شده است که قیام ۱۲ مارس پایه و اساس انقلاب دمکراتیک در سوریه را پی‌ریزی کرد و در ادامه ذکر شده است: «قیام معنای واقعی انقلاب را مشخص کرد که از طریق افق‌های حل مسائل کوردها در سوریه و تمامی مشکلات جوامع شمال و شرق سوریه را مشخص کرد. این قیام یک میراث تاریخی زیبا و یک آدرس مهم است که مبارزه علیه کشتار و سرکوب و ظلم را که ده‌ها سال توسط رژیم بعث انجام شده است را شرح می‌دهد.»

در ادامه‌ی این بیانیه ذکر شده است که قیام ۱۲ مارس طی پروژه‌ای تاریخی صورت گرفته است که « راه‌حل ملی برای مسائل کوردها در سوریه مشخص کرده است» و در ادامه گفته شده: «این پروژه که در مورد آن سخن می‌گوییم، پروژه‌ی اداره‌ی خودمدیریتی است که مبنای خود را انقلاب ۱۹ جولای دریافت می‌کند.»

در ادامه‌ی بیانیه اعلام شده است: «خلق از طریق مبارزاتی بی‌همتا در برابر این آگاهی ایستادند و در برابر نسل‌کشی و سرکوب درک نوینی ایجاد کردند. بدون حل مشکلات کوردها در سوریه، بدون به رسمیت شناختن حقیقت مناطق شمال و شرق سوریه، همچنین بدون ایفای نقش جوامع، بار دیگر بدون شناخت مبارزات جوامع برای تاسیس مدلی دمکراتیک و مبارزاتشان علیه تروریسم هیچ راه‌حل‌ و صلح واقعی به دست نخواهد آمد. مناطق برای همگان دروازه‌ی صلح و راه‌حل‌ است. بدون به رسمیت شناختن این حقایق، ارزیابی تاریخ و آینده، دارای کاستی و نواقص خواهد بود. تمامی این‌ها نتیجه‌ی مبارزات مستمر خلق ماست که قدرت و اراده‌ی خود را از قیام‌های ۱۲ مارس و ۱۹ جولای دریافت می‌کند.»

در بیانیه یاد شهدای ۱۲ مارس گرامی داشته شده است و در ادامه گفته شده است: «با قدرت، پشتکار و تمام توانایی و امکانات موجود از خواسته‌های خلق خود حمایت خواهیم کرد. ما در جهت تحقق اهداف دمکراتیک خلق و تأسیس اجتماعی گام بر می‌داریم. قیام ۱۲ مارس زیربنای مستحکم ما برای تحقق این اهداف و آزادی مناطق اشغالی و ایجاد سوریه‌ای یکپارچه و دمکراتیک است. به این مناسبت می‌گوییم که این بیانیه راه‌حلی که ارائه کرده‌ایم مبنای راه‌حل است. بدون این بیانیه، تمام تلاش‌ها برای راه‌حل مانند آن‌چه در آستانه انجام شد، شکست خواهد خورد. با این حال، کمیته قانون اساسی مذکور بدون مشارکت اراده‌ی سیاسی خلق ما و پروژه‌ی‌ راه‌حل‌ آن که پیام واقعی اتحاد سوریه و خلق است، موفق نخواهد شد. بنابراین، ما از تمامی نیروهای ملی سوریه می‌خواهیم که وضعیت سوریه را ببینند و نقش پیشگامی در سوریه را نادیده نگیرند. ما اعلام می‌کنیم که تمام این مباحث برای شکستن اراده و عزم خلق ما با شکست مواجه خواهد شد. گفت‌وگو راه‌حل تمامی مشکلات است.»