جمع آوری حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار امضا برای آزادی رهبر خلق کورد

ابتکار مردمی شمال و شرق سوریه از جمع آوری ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۹۰ امضا برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خبر داد.

کمپین جمع‌آروی امضا

ابتکار مردمی منطقه شمال و شرق سوریه از ۹ فوریه با صدور بیانیه‌ای در شهر قامشلو کمپین جمع آوری امضا را آغاز کرد. به عنوان بخشی از این کمپین، در شمال و شرق سوریه، حلب، دمشق، حما، حمص، لاذقیه، سویدا، قنیطره، سلامیه و طرطوس امضا جمع آوری شد.

ابتکار مردمی منطقه شمال و شرق سوریه امروز نتایج این کمپین را اعلام کرد. این بیانیه در استادیوم شهدای ۱۲ مارس در قامشلو اعلام شد و توسط آینور پاشا، یکی از اعضای ابتکار عمل قرائت شد.

در این بیانیه آمده است که کمپین جمع آوری امضا برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان از ۹ فوریه گذشته آغاز شد و در ۴ آوریل، روز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به پایان رسید.

در این بیانیه آمده است که مردم سوریه سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را با همه ملیت‌ها، مذاهب و بخش‌های خود جشن می‌گیرند و با امضاهایی که داده‌اند، پیامی را به تمامی نیروهای توطئه‌گر فرستادند. همچنین بیان شد که این پیام همچنین نشان دهنده میزان عشق، حمایت، اعتقاد به فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و اصرار مردم برای تحقق آزادی جسمانی عبدالله اوجالان است.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شد که این کمپین از شمال و شرق سوریه آغاز شد و به شهرهای دیگر مانند دمشق، حلب، سلامیه، حُمص، حما، سویدا، لاذقیه و قنیطره گسترش یافت. همچنین بیان شد که گسترش کمپین میزان ارتباط کل ملت، مذاهب و اقشار جامعه با اندیشه‌ها و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را اثبات می‌کند و گفته شد: « فلسفه رهبر عبدالله اوجالان، مبنای حل همه مسائل و مشکلات خاورمیانه از جمله درگیری‌ها در سوریه است.»

در این بیانیه آمده است: «به دلیل اعتقاد به اهمیت نقش شورای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر در حل پرونده اوجالان و تحقق آزادی جسمانی او، از آنها می‌خواهیم نقش خود را فعالانه ایفا کنند و اراده و خواست همه مردم را که به او باور دارند را برآورده سازند.»

نتایج جمع آوری امضا به شرح زیر است:

منبج: ۷۱۱،۱۸۰

رقا: ۷۰۱،۸۴۵

قامشلو: ۶۲۵،۳۴۳

حسکه: ۶۰۳،۸۰۰

دیرالزور : ۳۳۷،۷۰۰

طبقا: ۲۸۱،۳۳۲

فرات: ۱۳۴،۵۷۰

حلب: ۱۰۳،۸۵۷

عفرین و شهبا: ۵۱،۲۱۲

کشور سوریه: دمشق، لاذقیه، سویدا، قنیطره، سلامیه، طرطوس، حما، حمص: ۶،۲۴۳

کوردهای مهاجر در لبنان: ۱۲،۰۰۰

نیروهای مدافع جامعه: ۱۰۰،۰۰۰

تعداد کل امضاهای کمپین: ۳،۶۶۹،۰۹۰

در پایان بیانیه از همه کسانی که در این کمپین شرکت کردند و  امضا کنندگان قدردانی شد.