جنبش جامعه دموکراتیک: ۴ آوریل یک روز میلاد و روشنایی است

جنبش جامعه دموکراتیک با گرامیداشت سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: ۴ آوریل روز میلاد و روشنایی برای خلق‌های خاورمیانه است. تضمین آزادی رهبر آپو وظیفه تاریخی ماست.

جنبش جامعه دموکراتیک به مناسبت تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

۴ آوریل، روز بزرگ تاریخ بشریت را به رهبر عبدالله اوجالان، خلق کوردستان و بشریت تبریک می‌گوییم.

در هفتاد و چهارمین سالگرد آن، ما با رهبر اوجالان، یک میراث انقلابی پر از میهن‌دوستی واقعی، عدالت و برابری زندگی می‌کنیم. رهبر اوجالان که ۲۵ سال اسیر اراده اجتماعی بوده در زندان جزیره امرالی در شرایط سختی به سر می‌برد. دولت فاشیست ترکیه فشارهای غیرحقوقی و انزوای سیاسی را تحمیل می‌کند. همچنین اجازه ملاقات با خانواده و وکیل را نمی‌دهد. همه اینها قانون‌شکنی است.

با این حال، رهبر اوجالان با فلسفه زندگی آزاد، جزیره امرالی را به سرچشمه‌ی مدرنیته، مقاومت، مبارزه و فرهنگ آفرینش تبدیل کرد. با پروژه ملت دموکراتیک خود، تغییرات بزرگ و مؤثری در مشکلات، درگیری‌ها و بحران‌های خلق‌های منطقه ایجاد کرد.

در قرن مدرن، ۴ آوریل میلادی نوین و روزی روشن برای خلق‌های خاورمیانه است. همچنین میلاد رهایی جامعه از بقایای ذهنیت مردسالارانه‌ای است که هزاران سال است ادامه دارد. این ذهنیت اکنون با اراده انقلاب خلق‌های شمال و شرق سوریه به پیشاهنگی زنان و جوانان در حال نابودی است.

زادروز رهبر عبدالله اوجالان در مقدس‌ترین ماه سال است. در ماه مارس طبیعت خود را به زیبایی خود می‌آراید. عشق رهبر اوجالان به طبیعت، جامعه، محیط‌زیست، درختان و کشاورزی بر همه آشکار است.

'آزادی رهبر آپو ماموریت تاریخی است'

با کارزار "زمان آزادی فرا رسیده است" امسال را سال آزادی رهبر آپو بسازیم و تمام زندگی خود را آزاد کنیم. بیایید برای تامین آزادی جسمانی رهبر آپو که یکی از مهمترین وظایف تاریخی ماست، مبارزه خود را در بالاترین سطح افزایش دهیم. زیرا رهبر آپو بزرگترین پیروزی تاریخی را برای خلق‌ها و جوامع نمایندگی می‌کند. بر این اساس باید با انجام وظایف و مسئولیت‌های اخلاقی از رهبر آپو صیانت بعمل آوریم. دو سال است که هیچ اطلاعی از سلامتی رهبر آپو دریافت نکرده‌ایم. سکوت موجود در برابر این وضعیت همه را نگران می‌کند.

ما به عنوان جنبش جامعه دموکراتیک از تمامی جنبش‌های ملی، نیروهای سیاسی، سازمان‌های حقوقی، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت زندانیان می‌خواهیم تا برای وضعیت زندانیان اقدام فوری و آزادی فیزیکی رهبر اوجالان را مطالبه کنند.

دولت فاشیست ترکیه انواع شکنجه‌های سیاسی و روانی را علیه رهبر آپو اعمال و ملاقات با خانواده را ممنوع می‌کند. کشورهای توطئه‌گر و همدستان سیاسی دولت فاشیست ترکیه می‌خواهند از اراده آزاد و مواضع اخلاقی رهبر آپو و همچنین مقاومت خلق‌ها که پارادایم وی را مبنا قرار می‌دهند، انتقام بگیرند.

در نهایت، ما اعلام می‌کنیم که رهبر آپو نماینده اراده خلق‌هایی است که برای آزادی و دموکراسی می‌جنگند.