مراسمات 8 مارس در منطقه فرات و قامشلو

مراسمات 8 مارس در کانتون قامشلو و منطقه فرات برگزار شد.

پلتفرم اقدام مشترک جنبش‌ها و سازمان‌های زنان شمال و شرق سوریه به مناسبت 8 مارس روز جهانی زنان زحمتکش با شعار "با ژن، ژیان، ئازادی به سوی انقلاب زن" به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

قامیشلو

نمایشگاه محصولات فولکلوری به مناسبت 8 مارس در سالن بنیاد زنان آزاد سوریه در قامشلو افتتاح شد.

در این نمایشگاه ده‌ها زن کورد و عرب شرکت‌کننده در صنایع دستی شرکت کردند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدات زنانه و آشکار ساختن نقش زنان در حفظ فرهنگ اعضا بود.

چل‌آخا

مجلس شهرستان چل‌آخا 100 اصله نهال را در جنگل آزادی در شرق شهرستان کاشت.

پیش از شروع مراسم کاشت نهال، هنان شمو، رئیس مشترک اداره کشاورزی چل‌آخا، 8 مارس را به همه مبارزان و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تبریک گفت.

شمو گفت: ما این مراسم را برای پاداش زحمات و مبارزات زنان برگزار کردیم، انقلاب زنان که با شعار "ژن، ژیان، ئازادی" انجام شد، با تلاش همه زنان جهان پیروز خواهد شد.

با مشارکت دهها نفر از اعضای زن و مرد مجلس 100 اصله نهال در جنگل کاشته شد.

کوبانی

مجلس زنان حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) در منطقه فرات میزگردی را در مورد تاریخ 8 مارس و تأثیرات آن بر مبارزات زنان برگزار کرد.

اعضای احزاب سیاسی و نهادهای مدنی منطقه در این پنل حضور داشتند.

هیلین هاچیم، رئیس کمیته امور اجتماعی منطقه فرات، و فیمن علوش، عضو اجرایی شورای هماهنگی ‌ کنگرا استار در منطقه، پنل را اجرا و مدیریت کردند.

سخنرانان به روش رهایی از ذهنیت اقتدارگرای تحمیل گشته بر زنان توجه کردند. در پایان شرکت‌کنندگان اعلام کردند که زنان باید از روش و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیروی کنند.

عین عیسی

شورای هماهنگی کنگره استار در گری‌سپی با حضور صدها نفر در عین عیسی راهپیمایی برگزار کرد.

راهپیمایی که از مقابل مسجد اعظم آغاز شد تا چهار‌راه شهید جودی ادامه یافت. شرکت‌کنندگان عکس‌های شهدای قتل‌عام هلنجی، زهرا برکل، هبونا ملا خلیل و امین ویسی، همچنین عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست گرفتند.

لوجین سالم، عضو شورای هماهنگی کونگرا استار در منطقه فرات، در چهار‌راه سخنرانی کرد، 8 مارس را به همه زنان را تبریک گفت. لوجین اظهار نمود که زنان شمال و شرق سوریه بر موانع غلبه کرده‌اند و شمال و شرق سوریه پس از انقلاب روژاوا در حال مبارزه بزرگی هستند.

لوجین به جنایات دولت ترکیه و تبهکارانش علیه زنان در مناطق اشغالی اشاره کرد و از همه زنان در مناطق اشغالی خواست تا علیه دولت ترکیه قیام کنند.

راهپیمایی با سر دادن شعار "ژن، ژیان، ئازادی" به پایان رسید.