مرحله سوم عملیات «انسانی و امنیتی» در کمپ هول آغاز شد

فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی منطقه شمال و شرق سوریه مرحله سوم «عملیات انسانی و امنیتی» را در کمپ هول آغاز کرد.

نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه با پشتیبانی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د)، یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ)، مرحله سوم عملیات «انسانی و امنیتی» را علیه تبهکاران داعش در کمپ هول آغاز کردند.

فرماندهی در مورد این موضوع در کمپ هول بیانیه‌ای به مطبوعات داد. علی حسن، عضو فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی، بیانیه را به زبان عربی و سخنگوی ی‌پ‌ژ، روکن جمال، آن را به زبان کوردی قرائت کرد.

این  بیانیه به شرح زیر است:

«در سال های گذشته، اداره خودمدیریتی و نیروهای امنیتی و نظامی آن تمامی مسئولیت‌های مربوط به جلوگیری از افزایش تهدید تروریستی در کمپ هول و کاهش وحشیانه عملیات‌های تروریستی هسته‌های داعش علیه ساکنان کمپ را به عهده گرفته‌اند. این امر به دلیل عدم توجه نیروهای بین‌المللی که باید مسئولیت این پرونده خطرناک را بر عهده می‌گرفتند، انجام شده است.

در گذشته تبهکاران داعش تحرکات، فعالیت‌ها و هسته‌های خود را در کمپ افزایش دادند. این افزایش همزمان با درگیری نیروهای نظامی و امنیتی در پاسخ به حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته به رژیم سوریه اتفاق افتاد. از این رو، این تبهکاران بسیاری از فعالیت‌ها برای ایجاد ارعاب و کشتار را انجام دادند. آنها همچنین بر ساکنان کمپ فشار آوردند و کمک‌های بشردوستانه مانند لوازم بهداشتی را سوزاندند و از رسیدن آنها به کمپ به صورت مسالمت‌آمیز جلوگیری کردند. به این ترتیب آنها سعی کردند با ایجاد محیطی مناسب برای هسته‌های تروریستی، کودکان بیشتری را درگیر کنند و از طریق زنان داعشی که نقش فعالی در احیای داعش دارند، افکار رادیکال و خشونت‌آمیز را به کودکان آموزش دهند. آنها همچنین برنامه‌های خود را برای آدم ربایی و ایجاد سردرگمی در اردوگاه افزایش دادند تا امنیت اردوگاه را از بین ببرند.

در کنار این اقدامات، بسیاری از اعترافات هسته‌های داعش که اخیراً گرفته شده، تأیید می‌کند که این تبهکاران با دستور مستقیم فرمانده خود، با ارتباط با تحرکات هسته‌های داخل، قصد داشتند از بیرون به کمپ حمله کنند. کمپ هول همچنان هدف اصلی و ابزار تبلیغاتی داعش است و در تمامی نشریات خود از آن استفاده می‌کند.

بنابراین، در ادامه مبارزه ارزشمند و وظایف اخلاقی و انسانی، ما برای جلوگیری از این امر، به عنوان نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) و یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) و با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش، مرحله سوم عملیات «انسانی و امنیتی» در کمپ هول را اعلام می‌کنیم.

این عملیات، اعضای هسته‌های داعش و خشکاندن ریشه‌های آنها، دستگیری افراد خرابکاری که مسئولین حملات تروریستی را بر عهده دارند و همدستان آنها و همچنین کسانی که افکار رادیکال و خشونت آمیز را در بین کودکان گسترش می‌دهند، هدف قرار خواهد داد.

ما به‌عنوان نیروهای عملیاتی که در طول سال‌های طولانی مبارزه با تروریسم، با قدرت و انضباط خود، خود را ثابت کرده‌ایم و هزینه‌های زیادی نیز در این زمینه پرداخته‌ایم، بر پایبندی خود به قوانین و کنوانسیون‌های حقوق بشری تأکید می‌کنیم. به ویژه، ما تعهد خود را نسبت به قوانین سازماندهی مکانیسم امنیتی در برابر محیط‌هایی مانند کمپ هول، جایی که هسته‌های تروریستی در آن قرار دارند و برای فعالیت‌هایشان استفاده می‌شود، تجدید می‌کنیم.

نیروهای ما تمامی وظایف محوله از عملیات امنیتی فوری یا بلندمدت و اقداماتی را برای شکست دادن تهدید تروریسم بر منطقه و مردم آن را انجام خواهند داد.