نیروهای سوریه دمکراتیک هویت سه فرمانده شهید زن را اعلام کرد

ق.س.د در اطلاعیه‌ای هویت سه فرمانده زن را که در حمله پهپاد رژیم متجاوز ترکیه به یک خودرو در قامشلو به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

روز ٢٢ جولای پهپادهای تهاجمی رژیم متجاوز ترکیه یک اتومبیل را در جاده قامشلو بمباران کردند. فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در این رابطه اطلاعیه‌ای صادر کرده و هویت سه فرمانده زن شهید را منتشر نمود.

در اطلاعیه فرماندهی ق.س.د آمده است: "رژیم اشغالگر و تبهکار ترکیه با هدف نابودی مبارزه آزادی و انقلاب ما روزانه به حملات وحشیانه‌ای دست می‌زند و با در پیش گرفتن کانسپت امحا و نابودی خواستار نسل‌کشی خلقمان و تضعیف سیستم ملت دمکراتیک که با هزینه‌های سنگین تأسیس شده است می‌باشد. رژیم متجاوز و تبهکار ترکیه با حمله به انقلاب روژاوا و دستاوردهای آن زنان انقلابی پیشاهنگ را هدف حمله قرار می‌دهد. در این حملات نیروهای ائتلاف به اندازه رژیم اشغالگر تک مسئول هستند. ما در مقابل تهدیدها و حملات ساکت نخواهیم بود. پاسخ ما به این حملات با نابودی اشغالگری و ضمانت آزادی روژاوا و شمال و شرق سوریه می‌باشد."

سوگند انتقام

ق.س.د با اعلام اینکه روز ٢٢ جولای رژیم متجاوز ترک یک خودرو را در جاده قامشلو هدف حمله پهپادهای تهاجمی قرار داده است می‌افزاید:"در نتیجه این حمله فرمانده نیروهای ق.س.د به نام ژیان تولهلدان فرماندهی نیروهای یات (آنتی‌ترور)،  فرمانده روژ خابور و بارین بوتان عضو یات حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند. مراتب تسلیت خود را به تمامی طیف‌های جوامع شمال و شرق سوریه، آحاد خلق کورد و نیروهای ق.س.د اعلام می‌داریم. یکبار دیگر سوگند یاد می‌کنیم که انتقام خون شهیدانمان که همانا نابودی اشغالگران و محافظت از انقلاب و گسترش آن است را به انجام می‌رسانیم."

فرماندهی ق.س.د در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات سه فرمانده شهید تجلیل به عمل آورده است.

شناسنامه شهدا به شرح زیر است:

  نام و نام خانوادگی: سلوا یوسف

   کد سازمانی: ژیان تولهلدان

   محل و سال تولد: عفرین - ١٩٨٠

   نام مادر – نام پدر: آسیه - حسین

  تاریخ و محل شهادت: ٢٢ جولای ٢٠٢٢ / قامشلو

   نام و نام خانوادگی: جوانا حسو

   کد سازمانی: روژ خابور

   محل و سال تولد: ١٩٩٢ - دربیسی

   نام مادر – نام پدر: شمسی - حسن

  تاریخ و محل شهادت: ٢٢ جولای ٢٠٢٢ / قامشلو

   نام و نام خانوادگی: روحا بشار

   کد سازمانی: بارین بوتان

   محل و سال تولد: ٢٠٠٣ - شهبا

   نام مادر – نام پدر: قدریه - مروان

  تاریخ و محل شهادت: ٢٢ جولای ٢٠٢٢ / قامشلو"