پیکر شهید اِوا علی با مراسمی دسته جمعی تشییع شد

پیکر شهید اِوا علی که در ۳۰ مارس بر اثر سانحه تصادف به شهادت رسید، با مراسمی دسته جمعی در آرامگاه شهید دلیل ساروخان شهر قامشلو تشییع شد.

خاکسپاری شهید

شهید اِوا علی که در ۳۰ مارس بر اثر سانحه تصادف به شهادت رسید، امروز با مراسمی دسته جمعی در آرامگاه شهید دلیل ساروخان تشییع شد. در این مراسم کنگره اسلام دمکراتیک، کنگره استار، حزب اتحاد دموکراتیک  (پ‌ی‌د)، جنبش جامعه دموکراتیک (تَو دَم) و اهالی قامشلو حضور داشتند. این مراسم با یک دقیقه ادای احترام به یاد شهدای انقلاب آغاز شد.

آیدا ابراهیم یکی از اعضای شورای خانواده‌های شهدای قامیشلو در خصوص مبارزات شهدا گفت: «شهادت ارزشمندترین سطح زندگی است. دشمن خلق کورد به حملات خود به مناطق شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. اما مبارزه ما در بالاترین سطح ادامه دارد. من همچنین پیوستن خانواده شهید اِوا به  شورای خانواده شهدا را تبریک می‌گویم.»

شرو محمد الشرو عضو جنبش جامعه دموکراتیک (تَو دَم) هم با تاکید بر اینکه راه و مبارزات شهدای خود را ادامه خواهند داد بیان داشت: «من در شخصیت اِوا علی از همه شهدا یاد و به آنها ادای احترام می‌کنم. بار دیگر گلی از گل‌های کوردستان در این آرامگاه مقدس، آرام گرفت. به لطف شهدای ما دستاوردهای انقلاب روژاوا حفظ شده است؛ بنابراین ما باید  حافظ راه و مبارزه شهدای خود باشیم.»

همچنین جاسیر صالح نماینده کنگره اسلام دموکراتیک با یادآوری اینکه صادقانه‌ترین و شرافتمندانه‌ترین زندگی، زندگی شهدا است گفت: «از طرف کنگره اسلام دموکراتیک به خانواده‌ او و خلق کورد تسلیت می‌گویم. شهدا همیشه زنده‌اند، شهدا با ارزش‌ترین چیزها را فدای میهنشان کردند.»

مادر شهید اِوا، لیلا هلبو با بیان اینکه به شهادت دخترش افتخار می‌کند، گفت: «دخترم اِوا همیشه به من می‌گفت که می‌خواهم به درجه شهدا برسم. اِوا امروز در این آرامگاه مقدس در کنار رفقای شهیدش به خاک سپرده شده است. بار دیگر شهادت شهید اِوا را به دوستان و رفقایش تبریک می‌گویم.»

در پایان مشخصات شهید اِوا علی قرائت و به خانواده شهید تحویل داده شد. سپس پیکر شهید اِوا علی با شعار «شهید نمی‌میرد» تشییع شد.