ق‌س‌د : ما تا زمانی که کمپ هول امن‌تر شود، کار خواهیم کرد

نیروهای سوریه دموکراتیک جزئیات مرحله سوم «عملیات امنیتی و انسانی» را منتشر کرده و اعلام نمود که تاکنون ۳۷ نفر از اعضای تبهکاران داعش دستگیر شده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک ( ق‌س‌د) بیانیه‌ای درباره جزئیات مرحله سوم «عملیات امنیتی و انسانی » که نیروهای امنیت داخلی در ۲۷ ژانویه با حمایت ق‌س‌د و ی‌پ‌ژ آغاز کردند، صادر کرد.

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

"نیروهای عملیات مشترک (نیروهای امنیت داخلی - ق‌س‌د-ی‌پ‌ژ) مرحله سوم «عملیات امنیتی و انسانی» را برای پاکسازی کمپ هول از هسته‌های تروریستی داعش به منظور جلوگیری از ایده‌های خشونت‌آمیز آنها در آینده آغاز کرد.

اسلحه و مهمات زیادی کشف و ضبط شده است

روز اول عملیات موفقیت آمیز بود. ۲۱ نفر از اعضای هسته‌های داعش دستگیر و مواد و تجهیزات تروریستی ضبط شدند. این موارد نشان می‌دهد که لازم بود مرحله سوم عملیات انسانی و امنیتی انجام شود و زمان آغاز آن برای شکست تهدیدهای تروریستی در داخل کمپ مناسب بود. این عملیات همچنین منطقه‌ای امن در شرق سوریه را برای سایر نقاط جهان فراهم می‌کند.

در این عملیات، مواد منفجره، مین، بمب و تونل‌های زیادی پیدا شد. این یک بار دیگر تأیید می‌کند که بسیاری از اعضای داعش همه این ابزارها را برای انجام حملات تروریستی خود در اختیار دارند. اما نیروهای ما هسته‌های تروریستی آن را دستگیر خواهند کرد و از گسترش ایدئولوژی فاسد آنها جلوگیری خواهند کرد.

در روزهای دوم و سوم، نیروهای ما ده‌ها تن از اعضای تروریست‌ها را دستگیر کردند و همچنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات را ضبط نمودند. همچنین یک کمربند انفجاری برای حملات تروریستی بزرگ کشف شد.

پس از چند ساعت تعلیق کار نیروهای مشترک در داخل قرارگاه، عملیات جستجو و پاکسازی مجدد ادامه یافت. در چند روز گذشته یک بار دیگر منطقه پاکسازی شده و موفقیت بزرگی بدست آمده است. در آن جست و جو، سلاح‌هایی را پیدا کردیم که برای حمایت از تروریست‌های داعش در داخل کمپ دفن شده بود، همچنین همراه با آن مهمات و نارنجکهای دستی هم کشف شدند. این مواد یافت شده دلیل شروع این عملیات است.

 ۳۷ تبهکار دستگیر شدند

به عنوان امار اولیه ۷ روزه، نیروهای عملیات ۳۷ تروریست را از هسته‌های سازمان داعش دستگیر کردند، مقدار زیادی مهمات و اسلحه را نیز کشف و ضبط کردند و همچنین تونل‌های زیادی برای اختفای اعضا و اسلحه نیز کشف شد.

برای موفقیت عملیات و پایان دادن به تهدید شهروندان، نیروهای عملیات در حین عملیات جست و جو و پاکسازی محل امنی را برای اسکان ساکنان ایجاد کردند، مدیریت کمپ از سازمان‌های غیردولتی خواست تا چادرهایی برای اسکان موقت ساکنان تا پایان عملیات جستجو بیاورند اما سازمان‌های غیر دولتی این مسئولیت را بر عهده نگرفتند. صراحتا بگوییم که سازمان‌های غیردولتی هیچ حمایت مناسبی از اداره کمپ و ساکنان آن نکردند.

ما به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم امنیت و ثبات کمپ و ساکنان آن را به خطر بیندازند. علاوه بر این، عملیات در داخل کمپ به سلامت انجام می‌شود و هیچ گونه تهدیدی برای هیچ جامعه دیگری ایجاد نمی‌کند. ما به تندرویها اجازه گسترش نخواهیم داد و به سازمان داعش اجازه نمی‌دهیم ایدئولوژی دروغین خود را در منطقه و جهان گسترش دهد. تا زمانی که کمپ هول و سایر نقاط جهان امن‌تر باشند، ما به کار خود ادامه خواهیم داد.»