راهپیمایی ده‌ها هزار نفری علیه توطئه‌ی بین‌المللی

در کانتون جزیره واقع در شمال و شرق سوریه با حضور ده‌ها هزار نفر علیه توطئه‌ی بین‌المللی راهپیمایی انجام دادند و اعلام کردند: «با مقاومتی گسترده پیروزی کسب خواهیم کرد. از طریق انقلاب خلق سیستم امرالی را برخواهیم چید.»

در دِرک و قامیشلو برای محکوم کردن توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه با شرکت ده‌ها هزار نفر راهپیمایی برگزار شد.

قامیشلو

هزاران نفر از مردم شهر قامیشلو و مناطق تربه‌سپی، تل حمس و عامودا توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان با انجام راهپیمایی محکوم کردند.

راهپیمایی از میدان عثمان صبری در قامیشلو‌ آغاز شد و تا ورزشگاه شهدای ۱۲ مارس ادامه یافت. راهپیمایان جلیقه‌ای که روی آن نوشته شده بود «بدون رهبر زندگی میسر نیست» پوشیده بودند و شعارهایی از جمله، «کسی نمی‌تواند خورشید ما را تاریک نماید»، «مرگ بر توطئه‌گر» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» را سردادند و عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست داشتند.

پس از آن‌که راهپیمایان به مقابل ورزشگاه شهدای ۱۲ مارس رسیدند، آسیا عبدالله ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) به سخنرانی پرداخت و گفت: «همان‌گونه که اراده‌ی خلق‌ها در برابر توطئه پیروز شد، به همان شکل نیز اراده‌ی خلق در برابر حملات اشغال‌گرانه پیروز خواهد شد.»

کنان برکات ریاست مشترک کمیته‌ی داخلی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیره گفت: «به جز پیروزی هیچ راه دیگری وجود ندارد، تا دست‌یابی به آزادی جسمانی رهبر آپو در تمامی عرصه‌ها به مبارزه می‌‌پردازیم.»

این فعالیت با قرائت نوشته‌ها و اشعاری درباره‌ی رهبر آپو و سردادن شعار به پایان رسید.

دِرک

خلق دِرک و مناطق آن راهپیمایی گسترده‌ای را برگزار کردند. این راهپیمایی در میدان آزادی دِرک با شرکت هزاران نفر با شعار «از طریق مبارزات انقلابی خلق و کارزار و اقدامات مستمر برای آزادی جسمانی رهبر آپو، سیستم امرالی را برخواهیم چید» آغاز شد. در این راهپیمایی شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل مسئله‌ی کورد» سرداده شد.

همچنین راهپیمایان با صدای بلند شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» را سرداده بودند.

این راهپیمایی در مقابل مرکز جوانان انقلابی سوریه به تجمع تغییر یافت و برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت انجام شد.

سپس سلیمان عرب ریاست مشترک هیئت مدیریت منطقه‌ای و محیط زیست کانتون جزیره به سخنرانی پرداخت و گفت: «قویترین پاسخ به نیروهای توطئه‌گر شامل خودآموزی و خود سازماندهی براساس پارادایم رهبر آپو است. از همگان می‌خواهم از وی صیانت نمایند.»

سپس شیدا یوسف مدیر کنگره استار دِرک سخنرانی کرد و از تمامی زنان درخواست کرد برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه را گسترده‌تر وقوی‌تر نمایند.