روغن زیتون عفرین از سوی ترکیه دزدیده می‌شود و در بازارهای آمریکا و اروپا بفروش می‌رسد

خبرگزاری هاوار اعلام کرده است که برپایه یک منبع موثق دولت ترکیه ٩٠ هزار تن روغن زیتون کانتون عفرین اشغالی را دزدیده و به کشورهای اروپایی و آمریکایی فروخته است.

یک منبع موثق از بخش جندرس کانتون عفرین اشغالی به خبرگزاری هاوار اعلام گفته است که رژیم اشغالگر ترکیه کارخانه تصفیه روغن زیتون «عابدین عربو» واقع در مسیر جاده عفرین به جندرس در شرق جندرس را مصادره کرده‌اند.

این منبع می‌افزاید که رژیم ترک قوطی‌های روغن زیتون دزدیده شده از کشاورزان را در این کارخانه انبار می‌کند و سپس از مسیر دروازه مرزی روستای همام در بخش جندرس آنرا به داخل خاک ترکیه انتقال می‌دهد و به پس از آن به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می‌کند.

بنابر گزارش‌های غیررسمی رژیم ترکیه بیش از ٩٠ هزار تن روغن زیتون باغات عفرین را دزدیده است.

منبع مذکور افزوده است که مزدوران رژیم ترک نیز به موازات ارتش ترکیه محصول زیتون روستائیان را غصب کرده و سپس آنرا به قیمت گزاف به خارج از سوریه می‌فروشند.

شایان ذكر است که چندی پیش وبسایت خبری دیلی بیست در گزارشی از انتقال گسترده زیتون و روغن زیتون عفرین توسط ارتش ترکیه به داخل این کشور و صادرات به بازارهای اروپایی و آمریکایی خبر داده بود.

طی چند روز گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن هزاران قوطی روغن زیتون در کارخانه پالایش روغن زیتون عابدین عربو انبار شده‌اند.