تَو-دَم: امسال را به سال آزادی جسمانی رهبر آپو تبدیل می‌کنیم

تَو-دَم توطئه ۱۵ فوریه را محکوم کرد و گفت: « امسال را به سال آزادی جسمانی رهبر آپو تبدیل می‌کنیم. رهبر آپو می‌تواند همه مسائل منطقه را حل کند.»

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

«ابتدا توطئه بین‌المللی علیه رهبر عبدالله اوجالان را در بیست و پنجمین سالگرد آن محکوم می‌کنیم. رهبر عبدالله اوجالان نماینده اراده مردم و جوامع منطقه است. بازی‌های کشورهای سازنده توطئه خطر بزرگی بود، زیرا آن توطئه ناقض قوانین و معیارهای بشردوستانه و بین‌المللی بود. هدف از این توطئه شکست رهبری مردمی بود که به دنبال حقیقت، آزادی و عدالت اجتماعی هستند.

در آن زمان اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و سیاسی بین بسیاری از کشورهای منطقه‌ای و بین‌الملل صورت می‌گرفت. این حرکت در چارچوب یک کار اطلاعاتی مشترک و عمومی انجام شد. اکثر کشورها در سطح هر چهار قاره جهان در آن شرکت کردند. در نتیجه معامله‌ای انجام شد که در خدمت ترکیه فاشیست بود. از طریق این معامله، کوردها و مناطق دیگر قربانی شدند و نقشه‌های جنایتکارانه آنها در طول جنگ جهانی سوم اجرا شد. جنایات و کشتار جمعی دیگر علیه جوامع در جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد. طرح دستگیری رهبر عبدالله اوجالان اولین گام در اجرای این طرح بود.

هرچند اختلافاتی بین آنها وجود دارد، اما رویکردهای خطرناک نیروهای توطئه‌گر همچنان ادامه دارد. آنها اصرار دارند که جنگها را پنهان کنند و دامنه جنگها را گسترش دهند. آنها راه حل‌های دموکراتیک و مسالمت‌آمیز نمی‌خواهند. آنها همچنان به انکار حقوق و امید مردم، شکست اراده فرهنگ‌های تاریخی و بیگانه ساختن آنها از ارزش‌های اخلاقی جوامع ادامه می‌دهند. اما همبستگی مردم با مقاومت و اندیشه رهبر عبدالله اوجالان در افکار منطقه‌ای و جهانی قوت گرفت. در این زمینه ابتکارات بشردوستانه و کارزارهای گسترده بین‌المللی برای تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو و حل سیاسی مسئله کوردها اعلام شد. همچنین گام های مهمی در جهت ایجاد یک جامعه آزاد دموکراتیک به رهبری زنان و جوانان برداشته شد.

علیرغم انزوا و مجازات‌های سخت دولت فاشیست ترکیه با کمک شبکه گلادیو، اما مقاومت و مبارزه رهبر آپو ۲۵ سال است که ادامه دارد. مجازات شدید و انزوا غیرقانونی و خارج از توافقات حقوقی بین‌المللی است. سلب حق امید و ممنوعیت ملاقات با خانواده و وکلا غیرقانونی است. همچنین عدم پذیرش ملاقات و بازدید نهادهای بهداشتی، حقوقی، مدنی و بین‌المللی با رهبر عبدالله اوجالان جرم و خلاف موازین حقوق بشر است.

کشورهایی که در برابر این اقدامات سکوت می‌کنند، در سیاست‌های دولت فاشیست ترکیه شریک هستند. لازم بود جامعه جهانی نظرات و پیشنهادات رهبر عبدالله اوجالان را برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای و حل مسئله کوردها در ترکیه، باکور کوردستان و سراسر منطقه از طریق روش‌های دموکراتیک و مسالمت آمیز و بر اساس ایده‌ی ملت دموکراتیک از فلسفه «ژن ژیان آزادی» حل کنند.

رهبر عبدالله اوجالان دیگر با حل همه مشکلات منطقه به موضوع اصلی سیاسی منطقه تبدیل شده است. اکنون به نظر می‌رسد که پروژه ملت دموکراتیک به رهبری رهبر آپو به یک پروژه جهانی تبدیل شده و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار بوده است.

ما به عنوان تَو-دَم از همه سازمان‌های سیاسی، میهنی، کوردستانی، عربی، سوری، جامعه دموکراتیک و تمام ساختارهای اجتماعی شمال و شرق سوریه می‌خواهیم تا سطح مبارزه را برای حفاظت از ارزش‌های رهبر آپو بالا ببرند. بگذار امسال سال آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان باشد. آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان تنها راه نجات از سیاست‌های دولت‌های توطئه‌گر است.

همچنین به مقاومت رهبر عبدالله اوجالان درود می‌فرستیم. ما از همه سازمان‌های قانونی، شخصیت‌های دموکراتیک و جنبش‌های انقلابی جهان می‌خواهیم خود را سازماندهی کنند، به کارزارهای آزادی رهبر عبدالله اوجالان بپیوندند و از مقاومت رفقای خود در زندان‌های دولت فاشیست ترکیه حمایت کنند. رهبر عبدالله اوجالان نه تنها برای کوردها، بلکه برای همه مردم به نماد آزادی تبدیل شده است.»